Opretning af skæv dør

Nogen gode råd til hvordan man får rettet sådan en dør op?
Døren er fra 50'erne.
Udskiftning er af økonomiske årsager ikke en mulighed (Og desuden vil jeg jo helst at dørerne ligner hinanden)

Mvh You Can Do It!

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dit billede virker ikke så kan ikke rigtig hjælpe dig i nu :-D

 

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

 

http://www.espersen-glasius.dk

Jamen så prøver vi igen.

Mvh You Can Do It!

Lytter spændt med, idet jeg har nogle kun 13 år gamle døre, der laver samme stunt!

Jeg har luret på om man kunne fugte dørene lidt op, f.eks. ved at lade dem stå i en åben carport nogle dage i fugtigt vejr og så lægge dem i et forspænd og lade dem tørre igen medens de er presset i facon????

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har også overvejet om det er noget sådan man skal ud i, men er lidt nervøs for at gøre problemet værre end det allerede er. Lige nu kan døren stadig lukke (hvis man hjælper den)

Mvh You Can Do It!

Annonce

Der er nok ikke ret meget andet at gøre end at udskifte det stykke træ der trækker skævt, det kan godt lade sig gøre at presse det tilbage over tid (mindst 2 måneder) men det vil gå tilbage til sin oprindelige form igen.

 

V.h.  Håndværkeren

Jeg er bange for at du har ret Håndværker! :(
Det der undrer mig med min den værste dør, er at den er lavet af lamineret træ, der burde være mere formstabil. Den har oven i købet 3 hængsler, hvilket burde stabilisere noget.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja det lyder godt nok mærkeligt, det kan dog ske, hvis det er en yderdør, hvor der er fugt på ydersiden og varme på indersiden.
Det er også min teori, idet der på den ene side er vores køkken-alrum med en brændeovn, der ofte er igang ,og på den anden side er der entre og opgang til 1.sal, hvor der er mindre varme, men på ingen måde fugtigt.
Hvis man kunne endevende døren, ville det være et forsøg værd.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg kan tilføje at vores dør har siddet i et noget klemt dørhul (Har rettet karmen op), eftersom den tidligere ejer mente det var fornuftigt at udskifte den bærende væg med en gipsvæg.....uden at afstive den ud over alm. trælægter til forskalling.
Døren burde ikke have været udsat for fugt.

Mvh You Can Do It!

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også