Pas på Bbyg - et bulgarsk byggefirma?

Jeg har været uheldigt og stiftet bekendskab med et såkalde byggefirma - Bbyg - bulgarsk byggefirma der er ejet af Dimitar Nikolov (kaldet Mitko). Der er tale om et par bulgarske mænd, der ingen uddannelse og kendskab har til byggebranchen. De kender ikke materialet og de kender ikke til faget. Ejeren - Dimitar - taler engelsk og giver sig ud for at være murmester, men han kan opmure og ligesom hab ikke kan se inder- og yderside af en mursten. De har lavet meget sjusket arbejde hvor intet er lige og i vater. Hold dig fra dette firma, også hvis firmaet skulle dukke op under et andet navn.

Jeg har været uheldigt og stiftet bekendskab med... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
det ville se sjov ud at en dansk hus med afrikansk byggestil.???
Altså en afrikansk hus ville ikke holde længe i danmark pga. klimaet.

Det er derfor man bygger husene forskellige rundt omkring i verden, nemlig så det passer til klimaet.

Med for at få et hus der opfylder danske krav og standarder , så kræver det at håndværkerne kender disse, specielt hvis byggeriet også skal følge lovkravene her i landet.

Og det er ikke alle østarbejdere der kender disse, derfor står man måske bagefter med noget helt andet end forventet, som måske skal laves helt om... hvilket tit bliver danske håndværkeres arbejde...

Men som sagt er der da også østarbejdere der kender disse krav og standarder, jeg syntes bare der er langt imellem dem.

Pt. skal jeg når jeg får tid til køge og lægge et helt tag om som er lavet af østarbejdere i køge.

Tagfoden er udført forkert
Lægteafstande passer ikke
manglende understøtning af lægter ved gemmeføring af skorsten og langs frontspidsen
forkert udført skotrender
forkert udført afslutning af undertaget ved udhæng, kvist og skotrender + kip

Dette havde jeg IKKE forventet af danske tømrere der har lagt tag før.
Men det må jeg tage til mig igen, for det var faktisk et dansk firma der lavede taget,
dvs. en dansk formand der var der et par timer engang imellem, også nogle østarbejdere
der udførte arbejdet, og de mente alle det var i orden som afleveret.

Kunden havde dog betalt dem løbende, efterhånden godt 150.000,- og stod så med problemerne,
da blikkenslageren afviste at lave noget som helst på det der var afleveret.

Firmaet mente dog det var helt i orden som det er, og derfor blev jeg kontaktet.
Efter jeg besigtigede arbejdet ringede han til firmaet, for at få dem til at rette op på det,
der har dog ikke har vist sig på pladsen siden.... sjovt nok.
Og er efterfølgenden gået konkurs.
Jeg siger heller ikke at der ik findes udenlandske håndværkere der kan lave tingene,men at tro man med de helt billige byggearbejder for samme kvalitet som hos en dansk håndværker ,det er naivt.
Har set rigtig mange som har fået udført af polakker efter jeg eller kollegaer har givet pris,og folk der har forstand på det kan se det ik er det samme man for for pengene,men hvis bygherren syntes det er "godt nok" og har sparet flere tusinde, så er du sgu svært at være oppe imod

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

fik et tilbud på at ordne en skorstenspibe og ændring af en vindueslysning dansk pris 25.000 polsk pris 3.000 kvalitet i top det tog 2 mand 5 timer der er mange danske håndværksmestre der er nogen tyveknægte

der er altid solskin bag skyerne

er bange for at prisen var blevet den samme

der er altid solskin bag skyerne

Nej, tror jeg ikke.
Men vil man have en fast pris, så gardere alle sig på prisen, sådan er det og sådan vil det altid være.

Men 25.000,- lyder dog som om det firma slet ikke var interesseret i arbejdet.
Og da slet ikke fra stige af, hvilken de polakkere sikkert klarede sig med.

For på 2 x 5 timer er der ingen der bygger skorsten stillads, ordner piben, pakker stillads ned igen,
også pudser false også.

Men kan jo være det var en lav bygning med lav hældning hvor stilladset kunne undgåes...;)

Men jeg kender da også murer i slagelse området, der sikkert havde kunne klare det for dig til 3000,- hvis det kunne laves på 10 timer....;)

Den pris på 25.000,- du nævner er jo 2 mand i en uge.
Og ikke 2 mand i 5 timer, så er 100% sikker på det ikke var blevet samme pris.

Selvom der da er grådige håndværkere i slagelse også, kender vist et par af dem ...;)
( Har boet i slagelse 25 år...)
vi havde stilads oppe i forvejen da samme murer -tømrerfirma var ved at lægge tag for os

der er altid solskin bag skyerne

Okay, så var det da på plads.

Er jo altid sådan når det er udenlandsk arbejdskraft...:)
Den tror jeg godt jeg kan stikke..

Har set et tilbud fra en dansk murer der skulle renovere et badeværelse i et 70èr hus. Kunden ville selv bryde ned, brække gulvet op, samt efterflg. sætte nyt bad inventar/porcelæn ind. Mureren skulle så: udskifte kloak rør, lægge gulv isolering, støbning af gulv 12m2 lægge klinker på gulv samt klinker på væggene i brusekabinen. I alt 280.000 PLUS moms

Kunden valgte at "puste grise op" på hans gamle og umoderne toilet indtil videre. !!

Kun perfekt er "godt nok"

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis