Pas på Bbyg - et bulgarsk byggefirma?

Jeg har været uheldigt og stiftet bekendskab med et såkalde byggefirma - Bbyg - bulgarsk byggefirma der er ejet af Dimitar Nikolov (kaldet Mitko). Der er tale om et par bulgarske mænd, der ingen uddannelse og kendskab har til byggebranchen. De kender ikke materialet og de kender ikke til faget. Ejeren - Dimitar - taler engelsk og giver sig ud for at være murmester, men han kan opmure og ligesom hab ikke kan se inder- og yderside af en mursten. De har lavet meget sjusket arbejde hvor intet er lige og i vater. Hold dig fra dette firma, også hvis firmaet skulle dukke op under et andet navn.

Jeg har været uheldigt og stiftet bekendskab med... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det her til formiddag, at arbejdsløsheden er steget fra 2,5 til 10%???

Med venlig hilsen
ktm

 

Nææ.. som alle der følger lidt med ved, så er arbejdsløsheden indenfor byggebranchen nærmest eksploderet siden november 2008 og frem til nu.. i København ligger den på ca. 25 % for murer og på omkring 11% for tømrer.

Og de skal jo alle have understøttelse af den danske stat, samtidig med at vi fritager udenlandske arbejdere fra at betale skat for det arbejde de udfører i Danmark, så det er penge ud af statskassen x 2 efter min opfattelse.

Og det kommer jo oveni de problemer og omkostninger, som folk oplever fordi de har benyttet ufaglærte og useriøse virksomheder fra andre EU lande.

Men hurra for kapitalens fri bevægelighed 


Faglig viden

Jeg forstår bare ikke at der er flere tilbage, der stadig hopper på den med den billige "østarbejder" når det gang på gang har vist sig at de ikke kan leverer den vare de bliver betalt for,

Det er som om nogle menesker bare tænker at det bare er os der er dumme, det har de rigtig meget mere tjek på. Mærkeligt nok råber de så også højest når det ikke blev som forventet.

ja man kan se en sag fra mange sider men prøv at se programmet klamphuggerne de har sku talt dansk alle dem som er blevet fundet frem der. det med at vi kun skal bruge danske håndværkere er jo meget godt men mange danske firmaer kunne jo ikke levere varen da det gik godt og så fandt folk andre muligheder som de også kunne betale og rigtig mange har virkilig fået noget rigtigt . har selv arbejdet i prag både sammen med både tjekker polakker og der var mange super dygtige håndværkere i mellem så man skal ikke skære alle øst arbejdere over en kam .til allersidst vil jeg sige at selvfølgelig skal der være en ordentlig overenskomst så de ikke bliver udnyttet som løntrykkere eller slaver men der skal være plads til dem så vi kan hjælpe de tidligere østlande op på vores nivau det er bedre at ha dem som venner istedet for fjender

der er altid solskin bag skyerne

Annonce
Det er vist lidt ligesom at diskutere kvinder, nogle er til unge piger mens andre er til deres mødre !!

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af optimisten den 07-03-2009 19:22
prøv at se programmet klamphuggerne de har sku talt dansk alle dem som er blevet fundet frem der. det med at vi kun skal bruge danske håndværkere er jo meget godt men mange danske firmaer kunne jo ikke levere varen

Ville du have de skulle opspore alle de dårlige udenlandske håndværkere folk havde hyret under dette opsving, så havde de nok rigeligt stof til at sende afsnit et par år også.

De finder jo de værste af dem, dvs. vi har set 8-10 stykker nu, udaf hvor mange danske håndværkere...?
og ja, denne gang var det så en ubrugelig arkitet der blev udstillet i programmet, hvor blev den rigtige håndværker af... ?
Altså manden bag firmaet som var hans egen søn... ( skuffet blev man da... )

Det er får procent af de danske firmaer der levere sådan noget klamp, i forhold til firmaer herhjemme, men det er sku mange dårlige erfaringer med udenlandsk arbejdskraft i forhold til hvor få de er i landet, set i forhold til danske håndværkere.

Jeg har også selv arbejdet sammen med tyske håndværkere, og ja de var
også dygtige håndværkere, de kunne faktisk lave en hel del, også var det
de afleverede i orden første gang, men de tog sig også rigeligt tid til det.

Jeg mener ikke alle udenlandske håndværkere laver noget klamp,
men mange laver arbejde her i danmark de ikke har noget viden om,
dvs. det går tit grueligt galt, med mindre de har en der kigger dem over
skulderen hele tiden, og det mangler der.

De har heller ikke samme byggestil og kvalitetskrav som vi har herhjemme,
så det skal mon også lige have i overvejelserne, når man hyrer udenlandsk arbejde kraft, generelt er dette dog ikke et problem for firmaer der arbejder
meget i danmark, da de efterhånden kender vores byggestil og kvalitetskrav.

Men dem kan man normalt også finde postive referencer på.

skal man bygge et polsk hus så er det en fordel at bruge polakkerne.!

eller en japansk hus så det er bruge japanere.?

eller håndværkere med relevante byggestil.???

ja folk der bruger disse udenlandske håndværkere har sgu selv bedt om det.

God Håndværker

 

alt i Tømrer/snedker arbejde

Der er godt nok mange der tror de er bedre end andre bare fordi de er danskere...

Jeg "hader" at gentage mig selv, men er sikker på du ikke har set mit tidligere indlæg:
___
Nogle er dygtigere til deres arbejde end andre,... og nogle er klogere end andre.
Og det har i begge sammenhænge, ikke spor med nationallitet at gøre.
____

Og så går vi rundt og beskylder andre europæiske folkeslag for at være arrogante..... (og i den forbindelse ikke et ondt ord om Frankrig), men måske skulle vi begynde hos os selv.

Er sikker på der kommer masser af skarpe kommentarer men jeg har rejst meget rundt i europa for mit arbejde, vi er ikke alle ens, men "de andre" har så nogle andre meget gode egenskaber som vi ikke besidder i DK.
Jeg har det sådan at uanset om jeg taler om naboen, en Sjællænder eller en fra et helt anden folkeslag, ja så accepterer jeg vores forskelligeheder, og det har intet med håndværk at gøre.


Kun perfekt er "godt nok"

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis