Propel

Hej... hvor får man fingre i en propel, på ca. 1-1,5 m i dia. den skal bruges til og skubbe luft med så ved ikke hvad der er mest effektiv, tænker på om den skal have 2 eller flere blade... Man kan vel lave en selv, men det kræver vel næremst en tømmer uddannelse...
Hej... hvor får man fingre i en propel, på ca. 1-1... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hej igen.

Har skaffet tegninger i England nu for 35 pund. http://www.avdw32.dsl.pipex.com/eagle_1.htm . Bygger den der hedder EAGLE 1. Ser ud til at være overkommelig. Og så er modellen også afprøvet mange gange før. Han har også alle mulige andre dele, og producerer luftpudebåde. Hvor langt er du kommet? Kan man kigge forbi og se på vidunderet?

Med hensyn til HK, så er 10 vist bare alt for lidt. Den størrelse hovercraft du bygger skal vel have en motor omkring 35-45 HK.

Hilsen

Eddie


Søger hjælp til at bygge luftpudebåd. Billeder, tegninger, links og lignende.

Hej igen, jeg må jo nok tilstå at projektet er gået helt i stå, er ikke kommet vidre end på billederne, da jeg lige er blevet far, men har dog fået købt en 18 hk motor fra en gammel generator.

Men hele projektet er stille i bero til senere fremstilling, desværre.

Jeg ville prøve den lokale produkthandler, de har sikkert en mangebladet propel fra en industriel ventilator, så skal du bare finde en der optager 18 hk og geare din motor så den har max ydelse når propellen går samme omdrejninger som elmotoren, bare lad være med at gå over det omdrejningsantal propellen er lavet til .......

Hvis produkthandleren ikke har en er det for dårligt og du bør flytte til et andet område af landet hvor produkthandleren har det man mangler....


Dr_Lyn
skete der egentlig mere med projekt hovercraft ? det lyder rigtigt spændende, og jeg er selv i planlægningen, dog i første omgang af en model :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Det kan godt ske jeg har en mindre propel der kan pitches. Hvis du har intentioner om at lave den med 2 motorer kan den bruges til lift motoren. Muligvis har jeg en 5 hk B&S til at ligge også.


Troels
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis