Mini rundsav

Hej

Jeg skal til at save i nogle 19mm MDF træplader og leder i den forbindelse efter en rundsav. Den skal max save plader på 19 millimeter. Findes der en slags mini rundsav til det formål ?

Mvh Claus
Hej Jeg skal til at save i nogle 19mm MDF... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Synes ligesom du mangler at præcisere hvad det er du vil..
Skal det være nogle meget fine snit?
Eller skal du bare have en sav der kan save mdf, hurtigt og effektivt?
Du kunne jo købe Harald Nyborgs den bedste.. Power Kraft
Sådan en har jeg haft i 5-6 år nu den kører bare, den har både savet gammelt hus, plader og sågar brænde.
Og den larmer næsten ikke...

ame

Håndværker,
Jo, det er nok rigtigt nok.
Men selve skæreprocessen er mere lydløs!
Jeg ved der var (er?) en højttalerfabrik i Jylland der skar spånplader med denne teknik.

Men....
Dengang jeg boede i lejlighed foretrak jeg ofte at bruge en god fukssvans. Også meget strømbesparende.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Jeg har en lille Inca rundsav, med en 380v motor, den siger intet uden belastning, men man kan da høre den saver, til forskel fra de fleste billige er den i stand til at save lige. Jeg har lige købt ny motor til 1100 , men sælger den for 600 uden motor evt med en lille buk, som passer til.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Skrevet af lynæs den 26-05-2009 13:33
Jeg har en lille Inca rundsav, med en 380v motor, den siger intet uden belastning, men man kan da høre den saver, til forskel fra de fleste billige er den i stand til at save lige. Jeg har lige købt ny motor til 1100 , men sælger den for 600 uden motor evt med en lille buk, som passer til.


Kunne du ikke smide et billede på ved lejlighed..! kunne MÅSKE godt være intresseret.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Daus Claus,

Den lille b&d sav er sikkert ok til formålet. Du har også muligheden for at købe pladerne på mål. Det kan svare sig hvis det er et begrænset antal. Hvis du derimod selv saver , må dine naboer bære over med det. En sav larmer helt fantastisk. Husk høreværn. Det værste er nok støvet der vil være i hver en krog i din lejlighed og du vil finde rester af hele år efter du har savet.
Annonce
Jeg skal få taget billede, grund til salg er en lille kombimaskine og ikke så meget plads.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
et par billeder af Inca'en

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis