Mini rundsav

Hej

Jeg skal til at save i nogle 19mm MDF træplader og leder i den forbindelse efter en rundsav. Den skal max save plader på 19 millimeter. Findes der en slags mini rundsav til det formål ?

Mvh Claus
Hej Jeg skal til at save i nogle 19mm MDF... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af cezam den 12-02-2009 19:10
Jeg vil osse vide hvad TNB er :-)

Jeg vil nok komme til at bruge saven steder hvor der er folk som kunne blive generet af larmen, derfor ville det være smart med en sav som måske var lidt lille og måske støjsvag. Jeg vil aldrig skulle save tykkere plader en 19 mm MDF, og jeg skal heller ikke save i fliser eller træ.

Mvh Claus
Køb dig en håndsav, det vil nok være det bedste for både dig og dine omgivelser.

Skrevet af Håndværkeren den 13-02-2009 09:49

Køb dig en håndsav, det vil nok være det bedste for både dig og dine omgivelser.



Det må da absolut være det mest ubrugelige svar jeg nogensinde har fået på nettet

jeg har fundet en lidt overkanten af den størlse. heder makita 2045NA

en rundsav i man size.! kig i www.youtube.com under man size circular saw.

tag en rundsav der kan justeres i højden.

apropos saver du om naten.?

Skrevet af cezam den 13-02-2009 17:38
Skrevet af Håndværkeren den 13-02-2009 09:49

Køb dig en håndsav, det vil nok være det bedste for både dig og dine omgivelser.



Det må da absolut være det mest ubrugelige svar jeg nogensinde har fået på nettet
Ja undskyld ulejligheden
Men er det ikke dig der stiller nogle sære krav til en håndrundsav, og fortæller at du helst ikke vil larme så meget at naboerne kan høre det.
Hvem er det mon så der kommer med ubrugelige svar her på nettet.

en god alternativ til støjen er at tage smut ud i bø landet og save

med rundsaven og generator.? og tage tilbage og færetig gøre tingene i byggeprojekt.!!!

Annonce
en lille fin rundsav fra b&d. jeg håber ikke at den larmer mere end en billig støvsuger.!!!
Det er måske lidt sent, men er vi ikke enige om at jo mindre og billig den er, jo mere larmer den !

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Det meste af larmen fra en rundsav kommer jo fra savtændernes fræsen gennem træet.
Så uanset du anskaffer en fin bordrundsav med direkte koblet asynkronmotor, der kun afgiver en hvislen, når den kører i tomgang, så larmer den når den skærer.
Det du skal bruge er nok en maskine, der skærer med højtryksvandstråle. Men så er vi jo ovre i en anden boldgade.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
ÆH ! HansW.
Hvordan er det lige med den maskine der skal fremstille den højtryks vandstråle,
Larmer den ikke en hel del.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis