Motor hakker

Hej igen!!
Jeg har jo stadig problemer med min gamle ford 1.8  16v fra 1997, men det bliver da bedre og bedre.

Mit problem er nu, at den ikke tager gassen når jeg træder hårdt til den især når jeg køre i et for højt gear. Kommer jeg fra første over i anden osv kan den godt tage gassen især hvis man ikke træder for hårdt på pedalen men følger lidt med. Indimellem kommer den også med et enkelt udfald!!

Er der nogle gode bud på dette!!!!
M.V.H
Alte

<p>&#160;</p>
Hej igen!! Jeg har jo stadig problemer med min... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har skiftet kabler og de er ikke købt hos t. hansen så de burde være i orden. Du siger tændingsspolen: Kan den godt få pludselig udfald samt bliver svag.....jeg troede, det var enten virkede den eller ikke.

Nu spørger jeg bar dumt, det er jeg jo god til. Når du ændre gnistafstande, ændre du derved også tændingstidspunktet eller er der for at få en kræftigere gnist??
Torben

<p>&#160;</p>
Nu har jeg bestilt en ny spole som jeg får leveret i morgen så bliver det spændende om det ændre noget.....Det er jo lidt en chance at tage....men sådan er det vel??
Torben

<p>&#160;</p>
Hej igen...ved I hvad!! Nu har jeg sat de gamle tændrør i igen, samt skiftet tilbage til det gamle tændkabel på cylinder 1 for tændrørshætten på den, virkede ikke til at klikke på som på de 3 andre tændrør. Nu hakker bilen ikke (Jeg har dog kun kørt 5 km, og jeg har ikke prøvet med kold motor endnu) 7-9-13 jeg håber sku, at jeg har fundet fejlen..hi hvis det er rigtig er det sku for skørt!!
Torben

<p>&#160;</p>
ktm. Jeg har lige sat de nye tændrør igen med ca 1,3 gnistafstand og bil køre fin, så jeg må konstatere at det har været den nye tændingskabel som ikke har givet gnist nok........"eller også har det bare været en fejl 41" hi

Men overordnet har det så været min flowmeter, utæt udstødning samt en hel ny tændingskabel på cylinder 1 som havde lavet alt det rod på min bil. Håber det kan være til gavn for andre!

Tak for hjælpen
M.V.H
Torben


<p>&#160;</p>
Er der nogen, der kan fortælle mig, hvor benzinfilteret sidder på en 1,8 Mondeo sedan fra 1997
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis