omvendt fugt problem

Hej alle sammen som overskriften lyder har jeg et omvendt fugtproblem dvs jeg har for lidt fugt i min stue fugten ligger under 40% og jeg har hørt at den skal ligge mellem 60-65% problemet gør at mine gulvbræder i mit aske gulv trækker sig fra hinannen så der kommer store mellemrum mellem bræderne jeg har et kar med vand til at stå oven på min brændeovn men det er desvære ikke nok så jeg ville høre om der var nogen der havde et godt tip til at få fugten lidt op igen
venlig hilsen Martin
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Samme problem her!! Mine plankegulve trækker sig også voldsomt sammen om vinteren.
Har flere gange været ved at stille samme spørgsmål som dig, Martin.

Hvad måler du fugtigheden med?
Jeg har et par billige hygrometre siddende i et par billige vægure, og de viser ca. 40-42% + jeg har et måske 50 år gammelt hesterhårshygrometer, som dog viser 60%. Jeg er lidt i tvivl om hvad der er rigtigt.

Jeg mener at kunne mærke at næseslimhinder og øjne godt kan blive irriteret af den lave luftfugtighed, idet generne forsvinder ved højere luftfugtighed, f.eks. udenfor. Måske indbildning?


Med venlig hilsen
ktm

 

ups, mit hygrometer har ligger omkring 30% i flere uger efterhånden. Jeg har også brændeovn og trægulve. Det var nok en god ide at kigge på sådan en luftfugter.
jeg måler fugtigheden med en ny vejrstation jeg har købt jeg har hørt at man skal have en masse grønne planter de skulle give en masse fugt men jeg ved det ikke
har hørt at man skal have en masse grønne planter de skulle give en masse fugt


Jo, men så skal det skrammel så også passes og have plads! :)
Det undrer mig bare, at dit kar med vand ikke gjorde nogen særlig forskel.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
hvis I insisterer på en luftfugtighed på 60% risikerer i LANGT værre problemer end et guld der vrider sig.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej Karste Jepsen hvad er det for andre problemer du mener?
ja det kunne jeg også godt li at vide ?
Det kunne jeg for så vidt også - 55-60% er jo det der anbefales alle steder.
http://www.shopnord.dk/group.asp?group=12

Køletekniker & Energiteknolog.

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis