1 på 2 beklædning

Hej folk på LDS.

Jeg har fået stillet en opgave af mine forældre at lave et mindre hus i træ, eftersom jeg er ved at uddanne mig som tømrer. Dette hus er så et hundehus, til vores lille hund "Mocca". Har fået opstillet facader, gavle og spær + jeg har dækket det ind i vindpap. Har bestemt mig for at det skal blive 1 på 2 beklædning, MEN selvfølgelig kan jeg ikke huske udregningen der bestemmer hvor bred overlapningen skal være, for at brættet i hver ende er lige brede.

Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig med dette mindre problem?

Det skal siges at det er fordi jeg ikke kan finde en læreplads :(! at jeg bygger dette, i frygt for at komme til at kede mig.

Jeg takker på forhånd! Mvh. MadsH

<p>If it ain't working, well.... consider fixing it</p>
Hej folk på LDS. Jeg har fået stillet en opgave... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tror nu i skar af bredden....

men hvis du følger den måde jeg beskrev....hvis det giver mening for dig, så får du nemlig hjørner der er lige store
Ja, hvis man vil have samme brede på brættet i enden, så skal luften selvfølgelig anpasses derefter, dvs. belædningen trækkes så samme brede opnåes i hjørnet som resterne.

Hvis brættet sættes til kanten vil kantbrættet eller kun være 2" ja, udfra ovenstående eksempel.

Men nu er det jo lidt forskelligt hvordan folk vælger at afslutte beklædningen over hjørnerne.
Personligt vælger jeg hellere at lave hjørnet så det overlappe bagsidens beklædning , som så skæres den 1" ned, og og rykkes helt ud til kanten, så syner det ens på alle sider.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis