Olie til motorsav

Hej

Jeg har en mindre Husqvarna motorsav, som smører gennem benzinen. Jeg har indtil nu brugt original Husqvarna motorolie, men ved ikke om det har nogen indflydelse om det lige netop er Husqvarna olie.

Hvad gør i? Hvilken olie køber i (evt. hvilken i anbefaler).

Tak for hjælpen.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det som en normal 2 takt motor, så bare brug 2 taktsolie som du kan købe på tankstationer mm.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

jeg ville stadig købe en lidt bedre olie, ikke lige den billigste, pengene er trods alt godt givet ud, fremfor at forringe levetiden på saven. :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

hvist det er røde to takt olie  fra stihl.!!!

eller de grønne to takt olie fra (motul).!!!

brug hellere de to takt olie til hårdtunede motorere.

de holder i længten på motoren.

 

Ok. Hvis i kan komme med konkrete forslag til hvor man kan købe de lidt bedre olier, så er i mere end velkomne til at sige frem :-) Fortsat god søndag.
Annonce
Om du køber Texaco, Shell, Q8, Hydro eller Esso 2-taktsolie vil jeg gerne vædde en kop øl på, er fuldstændig ligegyldigt.
Fordi en sælger tjener betydeligt mere på olien, er det ikke lig med at den derved bliver bedre. Hold dig væk fra diverse skov og have butikker. Der kommer man til at betale for disse sager, så det vil noget, uden at det derved bliver bedre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg køber den billige totakts olie i Jem & Fix til 36,00 kr. pr. L. den bruger jeg både til min MZ og mine andre maskiner, jeg har prøvet at købe en til 25,00 Kr. i Aldi, den duede ikke alt blev sodet til.
Køb din benzin færdigblandet. Det kan være Aspen fra Husqvarna 2-mix fra Stihl Green 2t fra HydroTexaco Q8 specialbenzin eller Statoil Alkylat Benzin Alle disse produkter er specielt fremstillet til brug i en motorsav eller anden håndholdt maskine. Dels er du altid sikker på korrekt blanding og god oliekvalitet, dels er alle disse produkter lagringsfaste modsat tankstationsbenzin som du kun kan lagre i 3 måneder før det bliver for gammelt og hvorefter du risikerer miste smørringen fra olien når du bruger benzinen. Endelig er alle disse produkter langt mindre sunhedsskadelig for dig selv. Røgudvikling og skadelige stogffer fra udstødningen er reduceret utrolig meget med disse alkylatbenziner. Niels Ejnar www.saveniels.dk

 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Helt enig med SaveNiels, men det er dælme dyrt.
Man bliver ikke nær så utilpas af den uundgåelige udstødningsdunst.

Med venlig hilsen
ktm

 

Ja... Tak for jerers svar.

Det er altid rart med et præcist svar :-)

Nu bruger jeg ikke ret meget motorsav generelt, saver højst 10 m3 om året. Så måske man skulle prøve den færdigblandede benzin efter jeg har brugt den liter olie jeg har købt..

Hvor køber man så det? Altså det du nævner Niels.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis