Hjælp vedr garagebyg

Halløj

Jeg står og vil gerne bygge mig en garage, planen var at jeg ville bygge den 4 m bred og 12 m lang, har reglar til at lave sider, samt spær liggende, mit spørgsmål er så følgende, kan jeg have 1 meter imellem spærene, taget bliver eternit, og siderne laver jeg med reglar i top og bund og så støtter af reglar imellem på 1,22m så det passer med en krydsfinerpladem kan kontruktionen bære det???
Samt kræves der godkendt træ til spær i en garage???

Håber at i kan hjælpe...

Mvh Søren

Halløj Jeg står og vil gerne bygge mig en garage... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja men det er i 4.2 der står det med dimensionerne, i 4.1 står der, nu når jeg så bedre efter,

"Bygninger skal opføres, så der opnås tilfredsstillende forhold i funktions-, sikkerheds-, holdbarheds- og sundhedsmæssig henseende, Udførelsen skal være i overensstemmelse med god praksis, og der skal anvendes materialer, som er egnede til det aktuelle formål"

Når man så slår det der står i 4.1 og 4.2 stk 8 sammen så kan man vel bygge af alt, men stadig med omtanke, kan man forøvrigt øge afstanden på spærene til 1,2 så det passer med stolperne, ellers passer det jo ikke med samlingerne til plader til siderne...

Mvh Søren

Hej

Det kommer da an på hvor mange knaster, revner o.s.v. der er i træet, og styrkesorteret træ er kontrolleret, hvor det uspecificerede træ ikke er.

Du henviser til 50 x 100 halvtømmer (uhøvlet) og det skal også klassificeres, hvis du vil anvende det til konstruktionstræ, hvilket det også ofte er.

mener du at det jeg har er klassificeret??
Hej

Det kan jeg ikke svare på, men du starter med at skrive reglar så det .....

Hvis det er klassificeret træ skal det fremgå af fakturaen som jo er en del af din kvalitetssikring.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis