vandtæt kasse i Træ

Hej..:)

Jeg er ikk så "ferm" indenfor træbranchen..

Men jeg vil ha et webcam til at køre live udenfor.. Derfor skal jeg enten finde et webcam som kan holde til vejret, eller lave en vandtæt kasse..:)

Og jeg tror jeg vælger den sidste..

Men hvilket træ vil i anbefale mig at lave kassen af?? og hva ka man gøre for at holde det helt vandtæt??

jeg havde tænkt mig at lave 4 sider og 1 bund i træ, og så forud et stykke plexiglas..:)

Når man nu har banket træet sammen, ska man så fue det indvendigt og udvendigt eller hvad??

Håber virkelig i ka hjælpe

På forhånd Tak
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med at bruge en kasse af plastik i stedet? Skær bunden ud og erstat den af noget klar plexiglas?

Christian

Hvad med at købe et kamerahus ? De fåes sågar også med indbygget varmeelement så kameraet ikke fryser om vintere og spærnger elektronik eller evt. glas.

Har du ikke købt kameraet endnu, og er multimegapixel kamera ikke en nødvendig hed kan du evt. købe et overvågningskamera der er beregnet til formålet. VIL du derimod op på 1Mpixel eller mere, så er det billigere at købe et webcam og et kamerahus seperat (udendørs multimegapixel overvågningskameraer koster fra ca. 20.000,- og op).
Brug en plastikkasse med låg. En masse slik sælgen i plastkasser der kunne være velegnet til formålet. Den lidt dyrere løsning kunne være Tupperware.

Allan
jeg har intet købt endnu..:)

Kan jeg få nogle link til noget af det du snakker om?? Du lyder til at have en vis forstand på det..

Håber du vil hjælpe
kan du hjælpe mig med links til det du snakker om??

Du lyder til at vide en del om det..:)

Håber du vil hjælpe
Annonce
Du kan eks. hoppe ind på www.spyman.dk og kigge på deres varer. De er ikke billige, men de har et fornuftigt udvalg i både udendørs kameraer og i kamerahuse.
Vil du senere vælge at købe et webcam og et kamerahus (er ofte den billigste løsning) , kan du evt. købe på nettet i UK da pundet pt er meget billigt:
http://stores.ebay.co.uk/STONEHENGE-SECURITY-SYSTEMS
Klik dig ind på camera housings. Her vil du kunne finde et IP56 vejrsikret kamera hus inklusive monteringsmateriel og varmeelement for ca. £55 inkl. moms og porto. Det er vel omkring en kr. 450,-, eller ca. halv pris af spyman. Ulempen ved at vælge 230v varmelegemet er at du skal i princippet have en elektrikker til at tilslutte elektriciteten. Ulempen ved at vælge 12/24v varmelegeme er at varmestyrken ikke er tilstrækkelig til at den er brugbar i frostvejr.
Vælger du et udendørskamera, kan du evt. prøve i nogle bordershops, da disse ofte er meget billige i tyskland.
Du kan evt. også købe et dummy kamerahus i netto til en hund og selv forsøge at montere et varmelegme og vejrtætne det... Men der vil jeg nok mene at det ikke kan svare sig økonomisk når man kan få et færdigt produkt så billigt.
Jeg har selv tidligere haft købt kamerahuse af denne type, og det eneste jeg har at udsætte på dem er at de ikke er med drejemotor
Ok.. jeg har også fundet et Logitech overvågningskamera til 2200 kr..

Er det værd at købe?? Altså jeg tænker på, det er et komplet sæt, som kan bruges som webcam, til det jeg ønsker..:)
Dem er der masser af. Men hvis du ikke har planer om at tage kameraet ind for vinteren, så skal du have et varmelegme til at holde kameraet i live når temparaturen kommer under -5 stykker. Det gør den ikke så ofte, men det sker nu altså alligevel. Andre steder i verden ser man ventilatorer i kamerahusene fordi elektronikken heller ikke kan lide temperaturer over 50 grader.

Om lige netop logitech'en er et godt køb afhænger jo af dit behov. Skal du eks. ud og sætte et kamera op i en redekasse, så har du jo nok mere behov for nattesyn end for varmelegme. Skal du ud og kigge langt, har du måske mere behov for en teleskoplinse end for et IP signal. Skal du kigge efter indbrudstyve, så har du måske behov for både høj opløsning, nattesyn, varmelegme osv. osv. Pointen er bare at et kamerahus + et billigt kamera er bedre end et dyrt kamera uden kamerahus.
Jamen jeg skal bare have sådan et kamera, som de viser fra f.eks skisport stederne.. Så man kan se vejret osv..

Hva vil du anbefale der så??

Ska være en nem og billig løsning, og det ska enten køre som Live-Stream eller opdatering af billede hver 10. sek..

Håber du kan hjælpe..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis