Udendørslampe med lyssensor

Hej LDS'ere.

Jeg har en udendørslampe med indbygget lyssensor. Jeg kunne godt tænke mig at den også styrede en anden lampe som ikke har nogen styring. Kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.
Hej LDS'ere. Jeg har en udendørslampe med... Vis hele indlægget
27 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Iøvrigt ser det på billedet ud som om jordforbindelsen ikke er forbundet til lampens stel.
Ikke godt.


Er det godt?
Eller er det bare godt nok?

Jord er ikke forbundet, da der ikke er jord nogle steder i huset pånær i 380 volt installationer og et par 220 volts i bryggers.

Jeg har købt en ny lampe så jeg nu har 2 uden styring samt en bevægelsessensor. Lampen på billedet bliver så i overskud eller må bruges et andet sted.

Jeg havde egentlg forestillet mig at en elektrikker skulle monterer det, men SKAL han til at opfinde en jordforbindelse, når nu det ikke findes i forvejen i eksisterende installationer?

i følge loven hved ny installation efter 1974 - 75  skal man have jord forbundet nye installationer får at når den højste sikkerhed

så ja elektrikkeren skal have en jord ud til stedet der hvor det bliver samlet på strømskredsen
i følge loven hved ny installation efter 1974 - 75  skal man have jord forbundet nye installationer får at når den højste sikkerhed

så ja elektrikkeren skal have en jord ud til stedet der hvor det bliver samlet på strømskredsen
Annonce
Hmm det lyder dyrt og besværligt. Det virker sku dumt når der i forvejen sidder 3 lamper rundt om huset uden jord, med kabeltræk fra byggeåret 1961/1975....
Hvad får jeg ud af at sikre én ud af 4?

en lille oplysning
fasen = strøm
nulen = n
jorden = pe

strømen kommer igennem i fasen og ud igennem nulen hvis der sker en fejl i systemet og jorden er tilsluttet så tager jorden slaget og så er jorden også en lyn-afleder så hvis lynet slår ned i et spændingsførene element eller strømskreds så gå det ned i jord spydet så tager skaden

men den sikre også mod strøm iform af hvis du berør lampen inddirekte eller dirkete hvis der er en fejl

ps har lige kørt stærkstrømsbekendtgørelsen igennem efter det så ..

men det kan helt sikkert betale sig i den lange ende at for sikret lamperne  med en jord leder       

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis