Billig måde at få lidt TV på Djursland ?

Hejsa alle.

Jeg farer forvildet omkring i TV-SIGNAL-junglen...

Der er mange muligheder, men hvad er billigst og med acceptabel fleksibilitet...

Fakta om husstanden:
Bor på Djursland og har behov for TV i 3 rum(med forskellige kanaler) og vil gerne have dr, tv2, dokumentarkanaler og lidt underholding (sport og film er ikke nødvendige)
Der er ikke kabeltv eller fiber i området, men mulighed for hurtig ADSL.

Følgende har jeg erfaret:

Viasat(det har jeg p.t.): Elendige ustabile bokse, ufleksibelt pakkevalg, dyrt for ekstra kort til de 2 ekstra rum. Mangler Discovery Channel. Det koster ekstra hvis man fx vil optage.

CanalDigital: Jeg formoder at det er meget lig med Viasat...?

Boxer: Dækker ikke Djursland og teknikken er så ny at jeg er lidt tilbageholden. Og priserne ender vist på Viasat niveau + man skal have endnu en kasse til at trække DR1 og TV2 ned med (så vidt jeg kan forstå)??

TDC TV: Det koster en bunke i opstart, men derefter er det ca. ala viasat priser. Det koster ikke ekstra at optage - og jeg hører at boksen er noget mere stabil end Viasats. God EPG og mulighed for at leje film med 3 klik.

Hvad siger i ??
Erfaringer - ideer ??


Man opforders jo på der nærmeste til at blive kriminel for at få noget tv...
Da jeg havde fællesantenne kunne jeg montere 30 TV apparater hvis jeg havde lyst og UDEN ekstra regninger. Men hos Viasat og de andre koster der 50-60-75 kr. ekstra pr. tv man vil have i spil. + Opretelse på måske 1000,- ?!?!?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mine erfaringer:

Viasat var OK, men som du siger boxen er ikke af de bedste. Jeg havde dog ingen problemer med min udover kvaliteten, det har jeg dog hørt andre der havde. De har reklameret meget for deres nye pakke koncept hvor du f.eks. kan vælge deres basis pakke + dokumentar og ikke andet, men det er dog stadig dyrt efter min mening (149 kr./måned plus kort osv.).

Stabiliteten/Kvaliteten på CanalDigital synes jeg var bedre, men prismæssigt slipper du ikke billigere.

Jeg ville dog ikke vælge at betale hverken viasat eller CanalDigital for optagefunktionen. Det kan man købe sig til billigere på nettet - enten via en parabolmodtager med optagefunktion eller ved bare at købe en harddiskoptager. Har selv købt en Digitality CX-CI 422 (via www.netto-sat.dk) for godt et år siden med indbygget harddisk. Når man købte den med oprettelse af CanalDigital fik man en OK pris.

Har ingen erfaring med TDC-TV udover jeg kiggede på det og synes det var alt for dyrt.

Mht. flere TV, kunne vi klare os med at kunne se samme parabol kanal på alle TV på samme tid (dvs. vi havde DR, TV2 og SBS-net (6) via antenne, samt en parabolkanal på alle tv. Digitality boxen har indbygget RF modulator (kan også købes separat). Så placeres boxen i rummet hvor signalet kommer ind i huset og fordeles til alle rum herfra. Boxen betjenes så f.eks. ved hjælp af en Digitality trådløs fjernbetjenings sender så fjernbetjeningen til boxen kan bruges i alle rum.
Da boxer jo overtager det almindelige antennesignal bør de jo være landsdækkende.

Som jeg har forstået det vil du modtage dr1 og 2 samt tv2 uden du umiddelbart skal gøre noget der hvor boksen kommer ind er hvis du vil modtage yderligere kanaler samt i mpeg4 kvalitet.
Er dog lidt i tvivl om man skal have en boks hvis man stadig har billedrørs tv da signalet vist nok bliver rent digitalt, men skal du kun have de 3 kanaler kan du nøjes med en billig mpeg2 boks

SwiftDK:

ligesom dig er jeg noget i tvivl og har ganske enkelt ikke lyst til at betale prisen for Viasat eller Canal Digital, TDC er ikke en mulighed her hos os.

Vi prøvede iøvrigt at få tv via ADSl da TDC sendte tilbud. Det krævede at vi gik ned i hastighed mht. computer og så viste det sig at vi alligevel ikke kunne få leveret tv via ADSl, da vi lå for langt fra deres central. Det tog ganske lang tid at få afklaret dette, ca. 2 mdr.

Nu har de på deres hjemmeside lavet et søgefelt, hvor du kan indtaste din adresse og postnummer og hurtigt få svar på, om det kan lade sig gøre. . . . .Prøv det. Jeg har prøvet, de skriver at de er i tvivl og jeg skal kontakte en konsulent. Det har jeg så fravalgt. . . .

Jeg har dog kastet mit klamme blik på en "flagstangsantenne", Tertek, da den har mulighed for op til 8 tilslutninger, enten radio, også DAB eller TV. Jeg ved dog ikke om man er tvunget til at se samme program på de tilsluttede tv-apparater, det er ikke det store problem her hos os.

Men en digital antenne, eller en digital boks,  vil hos os allerede nu fordoble antallet af tv-kanaler fra 2 til 4.

Når antenne og nyt tv er installeret, vil jeg læne mig tilbage og afvente, hvad feks. DR kommer med af nyt. Har de ikke "truet" med en slags dokumentar/historie kanal? 

Telia har lige sendt en reklame rundt hos os hvor man får TV via ADSL, Internet og Telefoni for 299 pr. måned med 14 kanaler og muligheder for flere samt Zaptor. Det ser ganske billigt ud (hvis ikke det var fordi man allerede har det meste betalt af firmaet.
Annonce
streamtv.dk
Nå, jeg endte op med TDC TV....
Ja ja, det koster da lidt...men med Trio pakken er det da fornuftigt...

Desuden har jeg erfaret 2 FEDE ting:
1. Kassen kan optage 4 kanaler samtidig!!! (Det kan min gamle VHS sku ikke)

2. Jeg har 2 ekstra kasser (til ungerne), og jeg valgte IKKE at gøre som TDC sagde!
TDC vil have at man har 2 paralelle LAN netværk, ét til IPTV og ét til internet.
Men da der er 40 meter kabel mellem stuen og ungernes værelser ville jeg gerne spare lidt kabel og de 2 switche....og fik lov at lave nørde-ting samtidig.
Så jeg tog mine to Linksys WRT54G routere og lavede 2 VLANs som jeg trunkede på ét kabel der gik fra stuen til mit sekundære knudepunkt i den anden ende af huset.
Og det virker PERFEKT!!
Hvis nogle vil høre mere, så skal jeg nok forfatte opskriften...

Hej SwiftDk
Du må gerne uddybe hvorledes du har brugt routerne, og hvordan det virker.
Vedr. tilbuddet hos TDC: det ser vældigt godt ud, indtil jeg læste det der stod med småt, så er minimumsprisen 599kr pr måned + internet forbrug samt 6mdr binding.

mvh johnia

Hejsa

Her er guiden til hvordan jeg installerede mit TDC TV så jeg slap for en ekstra switch og 40 meter ekstra kabel.
http://swiftnet.dk/tools/tdctvsetup/

Det indbefatter begreber som VLAN, TRUNK og ROUTER - men så er det heller ikke værre.
Skrevet af Gumshoe den 26-02-2009 23:07
Da boxer jo overtager det almindelige antennesignal bør de jo være landsdækkende.

En ting er hvad de bør, en anden er realiteten. Boxer dækker ikke randers og djursland.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis