Billig måde at få lidt TV på Djursland ?

Hejsa alle.

Jeg farer forvildet omkring i TV-SIGNAL-junglen...

Der er mange muligheder, men hvad er billigst og med acceptabel fleksibilitet...

Fakta om husstanden:
Bor på Djursland og har behov for TV i 3 rum(med forskellige kanaler) og vil gerne have dr, tv2, dokumentarkanaler og lidt underholding (sport og film er ikke nødvendige)
Der er ikke kabeltv eller fiber i området, men mulighed for hurtig ADSL.

Følgende har jeg erfaret:

Viasat(det har jeg p.t.): Elendige ustabile bokse, ufleksibelt pakkevalg, dyrt for ekstra kort til de 2 ekstra rum. Mangler Discovery Channel. Det koster ekstra hvis man fx vil optage.

CanalDigital: Jeg formoder at det er meget lig med Viasat...?

Boxer: Dækker ikke Djursland og teknikken er så ny at jeg er lidt tilbageholden. Og priserne ender vist på Viasat niveau + man skal have endnu en kasse til at trække DR1 og TV2 ned med (så vidt jeg kan forstå)??

TDC TV: Det koster en bunke i opstart, men derefter er det ca. ala viasat priser. Det koster ikke ekstra at optage - og jeg hører at boksen er noget mere stabil end Viasats. God EPG og mulighed for at leje film med 3 klik.

Hvad siger i ??
Erfaringer - ideer ??


Man opforders jo på der nærmeste til at blive kriminel for at få noget tv...
Da jeg havde fællesantenne kunne jeg montere 30 TV apparater hvis jeg havde lyst og UDEN ekstra regninger. Men hos Viasat og de andre koster der 50-60-75 kr. ekstra pr. tv man vil have i spil. + Opretelse på måske 1000,- ?!?!?

Hejsa alle. Jeg farer forvildet omkring i TV... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg havde nu valgt at lave mit eget lille "CAM" på 3 dreambox modtagere.

En stor box i stuen eks. en model 800 med en stor harddisk i og et par små bokse på værelserne model 500 eller bedre 600.

Hvorfor nu det, jo for du smider om dig med udtryk som vlan, så det ville nok ikke være umuligt for dig at sætte sådan et net op. Og så er det ikke ulovligt når bare det bliver inden for dørene.

Altså en satelit løsning. Der skal noget hardware til uden for, og lidt viden om linux, men det er ikke umuligt.

www.i-have-a-dreambox.com

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Skrevet af PeterR den 06-05-2009 08:40

Ja jeg glæder mig jo over at se du fandt denne Linux løsning - jeg kendte den ikke selv

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis