Digital TVsignal

Som annonceret i off. brochure er det slut med at modtage de hidtidige analoge TVsignaler en gang til efteråret.

For at modtage DR2 har man skullet have en signalomformer eller hvad det nu kaldes.
Det gjorde jeg så, da det blev moderne, men ak!
Da jeg fik apparatet hjem, så jeg til min store overraskelse, at der også var en fjernbetjening med.
Til forklaring var der en til dansk fra tysk maskinoversat brugsforvirring, som er aldeles uforståelig. Nu har lortet så stået uvirksomt hen i nogle år!

Er det virkelig nødvendigt at have en fjernbetjening til omformeren også og hvad skal man med denne? Skal man så evt. slås med både fjernbetjening til TV og omformer?

Findes der nogle omformere helt uden dikkedarer, man blot monterer på antenneledningen og så kan lortet virke??

Jeg har en udendørs antenne på taget, hvor ledningen føres ned og fordeles ud over hele huset til alle rum med 7-10 udtag. Kan man ikke sætte en central enhed op og slippe for disse forskellige apparater alle vegne?

Som det måske anes er jeg fuldstændig analfabet på området, og det interesserer mig virkelig heller ikke ret meget, men dog godt ville kunne se lidt nyheder m.m. en gang imellem også i fremtiden.

Håber, der er en behjertet sjæl, der kender til denne materie, som vil løfte sløret for mig!

Med venlig hilsen
ktm

Som annonceret i off. brochure er det slut med at... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Jacob.

Tak for dit svar og ja jeg har flere antenner der samles i en boks.Jeg forstår dit svar sådan at alt fjernes og nyt sættes op som er tilpasset digitalt tv.
Mvh. Jørgen.

Min gamle analoge antenne sidder højt og fri for generende træer. Den er dog ved at være noget leddeløs pga vejr og især vind.

Udtagene er delt ret meget op, men i enkelte tilfælde dog med 3-4 efter hinanden med anvendelse af de rigtige udtag, mellem og slut. Faktisk virker de ok alle.
Signalet fra antennen går ned i en forstærker, som kører på 220V. Antenne og forstærker er opsat af en antennemand, som ikke længere er aktiv.

Hvis du virkelig gider, så kan jeg kontaktes på khtm(snabel-a)mail.dk

Med venlig hilsen
ktm

Skrevet af j håndstad den 09-01-2009 00:23

Hej Jacob.

Tak for dit svar og ja jeg har flere antenner der samles i en boks.Jeg forstår dit svar sådan at alt fjernes og nyt sættes op som er tilpasset digitalt tv.
Mvh. Jørgen.

Det er ikke helt rigtigt. man kan godt beholde en af de gamle antenner hvis den ellers er ok. man kan også stadig have både FM og DAB ind. så svaret er at man river alt overflødigt ned. bruger den rigtige samle box så der ikke kommer UHF signaler ind gennem DAB eller FM antennen for den sags skyld.

KTM
Du har fået mail (om lidt).

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis