Samle 2 3mm plader til 1

Hej

Har fået købt mig en masiv fyrtræsplade på 200X80X30.

Min ide er at skære den op, så den kan samles i en 100X80X60 sandwich.

Men hvordan er det så lige at jeg får pladerne smeltet sammen så de udgør en meget bærestærk plade der kan tåle en kraftig belastning?

Mener jeg tidligere har læst at der er en helt speciel måde at samle det på, min egen ide er "bare" at smøre pladen fuld af trælim og sætte 8-10 skruer igennem samlingen.

Nogle indvendinger, eller skal jeg bare følge mine måske håbløse tanke?

Formålet er at lave en meget stærk plade (60mm!) der skal bære et akvarie med et grundmål på 100X50X70. Det giver en vægt der nærmer sig 1T og derfor skal det hele også bæres af 6 "ben" som stadig er i tankerne. Tænker på 2 i hver side og 2 i midten til at støtte op omkring pladen-

Ben--->
Ved ikke om det bliver fundablokke (nok det stærkeste valg) eller nogle kraftige færdiglavede bordben fra f.eks. Silvan (lidt bange for at de kan "støde hul" i mit gamle trægulv), eller om jeg skal gå hele vejen og begynde og lege med nogle multiplader.

Så.... er det også på benene et fornuftigt forslag som kan tåle at jeg stiller ovenstående "konstruktion" op i en ældre lejlighed så er det mere end guld for mig:-)

Vh. Allan
Hej Har fået købt mig en masiv fyrtræsplade på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeps, det bliver lavet med en dobbelt ramme både i top og bund for at sikre konstruktionen. Det er netop side-gyngeturen jeg er bange for. Da det står op af en væg så sker der ikke så meget i den anden retning:-)

Takker for advarslen:-)

//B
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis