Renovering af fælge

Jeg har nogle BBS fælge der har nogle kantstensridser og er lidt irede og grimme at se på..
De er blevet brugt af forrige ejer til vinterfælge så klart de meget slidte pga alder, og vejret de udsat for og oftest ikke dem man plejer mest jo..

Men jeg har så tænkt mig at bruge noget til at fjerne alt lak.. Noget ret hårdfør stads som jeg ikke kan huske hvad koster..

Så vil jeg slibe med sandpapir der hvor der er kanstensridser men der er ligesom sådan en kant rundt som jo så skal opbygges igen for vil se dumt ud med en bule ind hvor jeg har slebet.. Kan jeg bare bruge noget metalspartel og opbygge med igen?

Derudover vil jeg også slibe der hvor de er irrede..
Noget specielt jeg skal huske der?

Ellers vil jeg give den sink-stads (ka ikk huske hvad det hedder) for har hørt det skulle være godt imod forebyggelse af rust..
Dernæst en god grunder og så male dem op igen..

Nogen råd eller andet?

Mange tak allesammen..
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja der hvor der kommer fordybninger, der kunne du jo lægge tin i og derefter slibe det plan.
Skrevet af Renault ejer den 03-01-2009 16:49
Ja der hvor der kommer fordybninger, der kunne du jo lægge tin i og derefter slibe det plan.

Øhm.. hvor får jeg fat i det henne? Er det dyrt? svært at styre eller slibe til bagefter?
For ku forestille mig det ikke så nemt bliver sådan en høj kant men blot vil flade ud på fælgen jo
Jeg skal også lave noget med nogen ledninger og noget krympeflex så får sådan en brænder med flamme jeg nok vil ku bruge til det regner jeg med..
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Hej

Man kan ikke lægge tin på aluminium det binder ikke på dette - hvis du ikke absolut vil lave det selv har Nordisk dækimport et værksted der renoverer fælge med maling og alt til en meget rimelig pris.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Skrevet af polobjørn den 04-01-2009 11:23

Hej

Man kan ikke lægge tin på aluminium det binder ikke på dette - hvis du ikke absolut vil lave det selv har Nordisk dækimport et værksted der renoverer fælge med maling og alt til en meget rimelig pris.

Hilsen Polobjørn


Beklager men jeg vil gerne selv sætte dem i stand.. Sådan lærer man, synes det ku være sjovt plus hvis jeg skal ud og ofre penge så kan jeg ligeså godt smide penge efter andres brugte der pænere end mine..

Jeg har læst og læst og læst og alle siger de bruger spartel men ingen har svaret på hvilken spartel.. Regner med polyester slet ikke dur til fælge eller for den sags skyld glasfiber da det nok vil være for skrøbeligt/hårdt når det skal være kanten rundt langs fælgen..

Men nogen der ved hvilken spartel jeg kan bruge? Metalspartel? Har jeg noget liggende af nemlig..
Durafix Easyweld aluminiums-loddestænger bruges til at reparere aluminium, Al-legeringer, zink-legeringer(dog ikke zink-tagrende!) og støbt aluminium.

De kan bruges på et hvilket som helst ikke-jernholdigt metal, undtagen rustfast stål og metaller med meget højt zink-indhold.

Du kan lodde to forskellige materialer sammen med Durafix, såsom kobber på aluminium. Du kan også lodde på galvaniseret jern.

Produktet, der er specielt udviklet til lodning af aluminium, benytter intet flus-middel, hvilket gør det let at bruge, og skånsomt mod miljøet.

Durafix flyder ved lav temperatur : 392C. Durafix er den letteste måde at lodde aluminium på, og er ideelt til alle former for reparation. Du kan lave en professionel, billig og holdbar lodning på såvel store som små opgaver.

Der er ikke brug for dyrt svejseudstyr. Ingen brug for årevis af erfaring i at lodde. Det er nemt, og Durafix kan bruges af både begyndere og professionelle.

Durafix er den mest brugte loddestang til aluminium på markedet. Lodningen er ren, indeholder ingen slagger, og er stærkere end det reparerede materiale.

Med Durafix kan du nu lodde aluminium, der før var meget svært eller uøkonomisk at lodde. At reparere aluminiums-bådskrog var ofte svært på grund af den ringe pladetykkelse. Nu kan selv meget tynde aluminiums-plader loddes let og billigt.

Durafix kan bruges med enhver håndholdt gasbrænder; oxygen/acetylen, mapp, propan, butan, eller propan/butan-mix. Durafix Easyweld er uundværlig for "gør det selv"-folket, og er et godt supplement til det professionelle værksted.

Dette er et bevis på at du godt kan lodde på fælg, køb det og gå i gang, det er nemt at slibe bagefter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Her kan det købes.

Durafix sælges nu også i følgende butikker.:



Statoil Langeskov
Odensevej 35, 5550 Langeskov
Telefonnummer.: 6538 1255
Åbningstider.: man-fre.: 06:00-22:00 lør-søn.: 08:00-22:00



FA Værkstedet
Middelfartvej 118, 5200 Odense V
Åbningstider.: 12:30-17:00 man-fre.
Telefonnummer.: 6616 7717



PFH-Trading aps.
Pilevænget 7, 4930 Maribo
Telefontid.: 08:00-16:00 man-fre.
Telefonnummer.: 4675 6295
Mobil.: 2142 3067
E-mail.: [email protected]
Ser spændende ud for en Land Rover ejer!
Har du selv prøvet det, Renault ejer?

Med venlig hilsen
ktm

 

Har lavet alufælge med tin, det er derfor jeg var klar over det og så holder det, men som alt andet, skal forarbejde være i orden, rensning og rengøring af det man vil lave.
Skrevet af Renault ejer den 05-01-2009 13:19
Har lavet alufælge med tin, det er derfor jeg var klar over det og så holder det

Nu mit spørgsmål så.. Hvis jeg rammer der hvor der tidligere er loddet på en kantsten skal det jo helst blive så stærkt som fælgen engang var og derfor ikke lave et stort nemt hul ind til hvor jeg oprindeligt havde slebet ind til.. For du siger det nemt at slibe i så regner jeg også med det vel nemt at påvirke med en kantsten fx?

Skrevet af Renault ejer den 05-01-2009 13:19
, men som alt andet, skal forarbejde være i orden, rensning og rengøring af det man vil lave.
Det bliver gjort korrekt også. Der bliver renset, affedtet og fjernet alt tidliger maling etc. og så slebet ned der hvor der skal repareres..

Men er det ikke svært ikke at få til at blot flyde ud på en fælg?

Her ses fælgen det drejer sig om...


Der skal den yderste fine lille linie repareres.. Og tænker på det ikke så godt hvis det blot flyder ud og skaber en stor flad bue istedet for en klat der hvor jeg ønsker det.. For ellers skal jeg blot slibe endnu mere jo..

Derudover.. Er det nemt at slibe med sandpapir eller skal der kraftigere sager til?

hvist du have det bedste ud af knokloriet.!

tigsvejs med tilsat alutråd på skaderne på fæglekanten

af den samme legering.

hvist man har værktøjet til formålet

er det sandblæsning og omlakkering der kommer ind .!!!

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også