Skrevet af Jan R. den 05-01-2009 16:18
Kunne man ikke prøve med kemisk metal på det relativt lille stykke? Så vidt jeg kan se, er det begrænset, hvor meget tryk der kan komme herpå?
Har lige renoveret mine vinterfælge (udelukkende for at prøve det) og det var faktisk sjovt - lærte bl.a. hvor tydeligt fejl i forarbejdet træder frem, når man lakerer ;-)
Men resultatet blev rigtig godt - på 2 skridts afstand ser de ud som nye ;-)
Fik et hæderligt resultat ved at spartle med polyesterfiller, slibe (korn 100, 150 og 400 samt korn 800 vandslibepapir) grunde og lakere med Motip-produkter på dåse. Jeg kunne ikke finde noget sprøjtespartel, som jeg var blevet anbefalet (Thansen har jo ingen produkter på lager..) - men det tror jeg ville have givet "det sidste".
Jeg har aldrig rigtigt rodet med kemisk metal før men jo kunne man sikkert.. Har bare hørt mange bruge spartel og læst om mange der har det os, plus det har jeg og kender jeg..
Mht. tryk så ska du regne med dækkene ikke bliver kone dæk der stikker ud over kanten så den vil stå som det første til at ta kantstenen hvis det endelig skulle ske..
Men mine vinterfælge er også for at prøve og lære.. og tror sku ikke det kan blive værre for de sku ikke for fandens kønne.. Det ikke dem på billedet men blot for at illustrere..
Polyesterfiller er det ikke det samme som spartel`?
Min ide var jo som sagt at slibe alt maling osv. ned med nitromors og så slibe hvor der er rust og hvor der skal repareres stenslag/hakker.. Så give den noget zink-grunder på den nøgne fælg og metal for at forebygge fremtidig irring for hurtigt..
Så slibe ned der hvor der skal repareres og så give den spartel og reparere stenslag/hakker..
Så bagefter sprøjtespartel for så kan man se eventuelle ujævnheder hvor den lige skal gåes lidt bedre efter..
Derefter grunder og noget maling.. Og så til sidst en 2-3 lag klarlak for den skulle blive lidt mere hårdfør..