glasfiberarbejde i frostvejr????

skal have lavet en del ved båden i år, og vil derfor gerne tidligt igang med at larbejde på den,

men kan det lade sig gøre at lave små glasfiber reperationer i frostvejr??
skal have lavet en del ved båden i år, og vil... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der galt i at blande en stump epoxy og smide det i fryseren og så se hvad der sker. ??
Men selvfølgelig er et svar bedre fra en der har arbejdet meget med epoxy så man ikke skal prøve sig frem.
Jeg roder ofte polyester og epoxy sammen.
Men stopper hældningen ikke når man får materialet under en bestemt temp. og så starter den ikke igen selv om den bliver varm.
Jeg har da læst at nogle gamle fiberbåde nogle gange ikke blev stærke nok fordi hældningen stoppede om natten fordi det blev koldt i byggehallerne.
De gode og stærke fiberbåde er fremstillet i haller med varme døgnet rundt.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er nu tilbøjelig til at gi' Flying leth ret, det har ingen mening at, putte det i fryseren, da - 18gr. ikke er normalt på disse kanter. Epoxy fås med en hærder, som fungerer ned til 5gr. , og så er der ikke behov for så meget opvarmning for at få et godt resultat. Jeg har selv brugt det, dog ved omkring ca. 8gr.
Man skal dog ikke forsøge sig med denne hærder, hvis man har en væsentlig højere temp. for så går det stærkt med hærdningen.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

At proppe en stump polyestervædet fiber i fryseren er en meget dårlig ide da maden vil tage skade af det og lugte og smage af polyester

 

Som de andre skriver skal der være ca 20 grader for at få et ordentligt resultat - jeg har støbt om vinteren man havde lavet et lille telt omkring skaden og varmede området op med en varmeblæser - efter ca 4-6 timer kan du afbryde varmen så er glasfiberen som regel "klinget af" men du kan jo lige mærke efter



Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk
Hej igen,

Endelig fandt jeg et link jeg mener er god til at forklare omkring rep af glasfiber:

http://www.hillerodsejl.dk/glasfiber/meripol.htm

Held & lykke med projektet
takker mange gange for de brugbare tips
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også