Har Bbyg ret?

Min håndværker ( Bbyg - Ben Building Company ) mener ikke at det er nødvendigt med et stormbånd ved tagkonstruktionen. Firmaet har derfor undladt at placere stormbåndet.

Jeg stolede på dem indtil jeg tilfældigvis læst lidt om dette firma på hjemmesiden www//anmeld-haandvaerker.dk. Her fremgår det bl.a. at Bbyg er ikke et professionelt på nogen måde og laver kun sjusket arbejde. 

Er der nogen der kan sige lidt om hvor nødvendigt det er med stormbåndet. Tak

Min håndværker ( Bbyg - Ben Building Company )... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Lopus

 

Jeg synes faktisk det er vanskeligt at montere et vindkryds korrekt i et udnyttet tagrum, da det er meget vigtigt at den nederste del er monteret sådan at kræfterne bliver overført til murværket og det er her der skal være en tilstrækkelig god fastgørelse.

Selv er jeg tilhænger af at udføre vindkrydsene i lægter med krydsfinerplader mellem spærene både foroven og forneden (Læs i TRÆ51 fra Træinformation) da jeg mener dette giver større stabilitet.

Kære alle
Mange tak for jeres synspunkter og ideer. Det er en lang historie med mit stormbåndet og mit tagprojekt. En kort version er: Jeg har indgået aftale med Ben Building Company om at bygge en 1- første sal på min bungalow. Det har meget hurtigt vist sig at dette bygge firma – Bbyg – slet ikke var et byggefirma, men samling af et par mænd, der blot kunne bruge en skruetrækker og sav (jeg vil ikke engang kalde dem ”handy men” ). Hverken mesteren (?) Dimitar Nikolov eller hans medarbejdere har viden om byggematerialer og byggeskikke i Danmark.
Jeg måtte stoppe projektet, og nu har jeg en sag kørende med Bbyg.
Tilbage til mit tag og stormbånd. … Der er tale om et ganske enkelt sadeltag, der nu er monteret et undertag, afstandslister og taglægter, men ingen stormbånd, eller vindafstivning som det vist nok hedder. Jeg orker ikke at skulle fjerne det hele for at montere krydsende stormbånd.
Kan jeg montere dem indefra? Naturligvis med højde for vinduer og kvist. Jeg havde tænkt mig at sætte et par vindkryds på hver side, hvor den ene side påsættes limtræsbjælken, der igen fastgøres på muren (har ikke fundet sted endnu…. Takket være Bbyg!) Vil det også være okay med et vindkryds, der (på grund af vinduer og kvist) ikke kan fastgøres på limtræsbjælken, men på spærren?
Men i givet fald hvordan vil Orla kunne se (hvis jeg skulle sælge huset en dag) at jeg har monteret stormbånd på taget, men indersiden? Er det min opgave nu at tage billeder og gemme dem som dokumentation for det?
Tak.
Hej

I forbindelse med udførelsen af en en tilstandsrapport, går man ud fra at tingene er udført korrekt, hvis der ikke er synlige tegn på andet.
Altså skal den bygningssagkyndige ikke gisne, selv om man i mange tilfælde har en anelse om, at der er fusket.

De skjulte fejl og mangler er en sag for ejerskifteforsikringen, som så kan gøre regres mod sælger, hvis de mener han er skyld i manglerne, eller har fortiet dem.

Jeg så må jeg jo sige at ham der lavede tilstandsrapporten på vores hus tydeligvis havde "lidt" samme holdning som Orla og misforstå mig ikke der kan være tilfælde hvor det jo er svært at bedømme som Orla selv siger, men det kostede da firmaet som lavede tilstandsrapporten 100 tusinde da man havde undladt vindafstivning og havde skåret tempelbåndene over for at montere veluxvinduer rykket hanebånd længere op uden at vide hvad man gjorde, og de havde ikke noteret noget i tilstandsrapporten. men som Orla også siger synes jeg du skal få en ingenør ud og kigge på det for han kan gi 100% afklaring på tvivl.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis