Playstaytion, PSone, CD'er fra USA

Hej med jer spillefugle !!

Sønnen har fået et par spil her i forbindelse med gaveræset i julen. Spillene er købt i USA og sendt som en godt gave men .... Desværre virker det ikke i hans PS one maskine. Den kommer med en tekst om at der skal indsættes en format disc. En sådan haves ikke, og spørgsmålet er så: er det noget man kan få og vil det hjælpe til at kunne bruge spillene fra USA ?? Og ikke mindst vil man få problemer med at vende tilbage til de "danske" spil igen ???

Hvor kan man ellers søge oplysninger end her ???
Spørgsmålet er nok i randen af hvad der er normen på siden men jeg prøver.

Tak for hjælpen.

Venligst Njord wink

MVH Njord
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas

Jeg har kigget lidt på de forskellige muligheder..
Men skal jeg være ærlig så aner jeg ikke hvad forskellen er på de forskellige typer Chips... Hvad kan den ene mere end den anden og hvad er fordelene ??
Kan man spille med kopierede spil ??
Og hvad med de udenlandske fx amerikanske ??
Er der andre fordele ??
Hvad er risikoen ud over at man mister garantien på maskinen ??
Er der nogle ulemper ved at montere en Chip ???

Jeg mener også at være kommet ind på et sted, gennem "dine" links, hvor man kan down loade en bootfil. Denne fil har jeg kopieret på en CD, først med std brændingen i XP og ssenere med det program der er angivet til brænding.. Men de to skiver virkede ikke !!

Som du nok forstår er jeg langt mere bruger end "Nørd" !!! Og det på trods af at have brugt diverse CAD programmer gennem de sidste 15 år. I dag kan man som bruger holde sig på brugerfladerne, det er nu skønt, tidligere måtte man ofte forsøge sig i UNIX og det gav selvfølge ligt altid lidt spænding !!!

På forhånd tak for svaret.

Venligst Njord smile

MVH Njord
Hej Njord.

Det du skal bruge er en chip som passer i en PS-one.. Den du skal have hedder "Multimod Bootchip V3.0". Med denne kan du spille alle spil, lige meget hvor de kommer fra, og om du selv har kopieret dem.
Angående monteringen kan dette sagtens lade sig gøre, hvis man er lidt fingersnild og har en rolig hånd..
Hvis man passer lidt på under monteringen er der ingen anden risiko end at garantien ryder.. smile
Ulemper er der ingen af.. Bare spil løs..
Angående den opstartscd.. Glem det. Montere en chip.. Har også rodet med det uden held.. Og jeg er mere nørd end bruger.. smile

Johnny

Hilsen Johnny
--------------------
When the love for coffee, goes beyond your imagination..
Hej

Jeg har lige et spørgsmål i denne forbindelse! Kan en PL. 2 spille playstation 1 spil. Kan den i så fald spille uorginale spil, eller kan man få den til det.

Mvh jan
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg fortsætter lige denne her "gamle" snak, for jeg skal ud og købe fødselsdagsgave til min kjæreste. Og jeg er meget i tvivl. Skal jeg købe en X-box eller en PS2?
Vi har en PS1, men vil gerne kunne se DVD, derfor en ny maskine. Jeg ved godt PS2 kan spille PS1-spil. Men vi har næsten kun brændte spil, ups, det skrev jeg da ikke :oops: , og jeg har hørt , at man ikke kan bruge dem i en PS2ér. Er det rigtig? Og i så fald kan man sætte i chip i den nye maskine, så den kan? ( det mener jeg også at have hørt ( ja, man hører meget, men hører ikke altid efter :roll: ), at man ikke kan eller at det er urimelig dyrt).
Man kan godt sætte en chip i PS2, så den kan spille brændte PS1-spil, men det er ret dyrt - i omegnen af kr. 1000! Et alternativ er at beholde den gamle PS1 og fiske den frem af støvet, når man vil spille de gamle spil smile

Hvis det primært er for at se DVD kan jeg i øvrigt ikke anbefale PS2 - jeg synes ikke kvaliteten er noget at råbe hurra for, og betjeningen er ikke super (heller ikke med remote). Køb i stedet en KISS DVD-afspiller til 1000 kr.

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Hej "evah"

På denne addresse kan du læse meget om PS2'ere og de nødvendige chips for at kunne bruge den ene og den anden slags spil:

www.mm-vision.dk

De kan også sælge dig en PS2 med monteret chip

Ellers er jeg enig med Thomas: Hvis det er for at se DVD'er, så køb hellere en billig DVD-afspiller!

TS
Hey, tak for de hurtige svar. Den vision-side ser god ud.

Nej det var ikke kun for at se DVD. Vores CD-afspiller er lige røget sig en tur. Og så var det, jeg tænkte 3 fluer med et smæk. Kun en box på hylden i stedet for 3. Jeg kan godt se, det bliver lidt dyrer end planlagt, hvis den skal kunne spille brændte spil. Men vel ikke dyrer end at købe orginale spil smile
Ligesom med DVD-delen tror jeg ikke, du skal stille ret store krav til din cd-afspiller, før du bliver utilfreds med PS2'en - bare detaljer som at du ikke har noget display med mindre tv-et er tændt er irriterende, og så tror jeg ikke lydkvaliteten er i top!

Jeg tror du skal betragte PS2 som en spillemaskine akkurat som PSX, forstået på den måde, at du ikke skal lægge værdi til for DVD- og CD-afspilleren. Hvis du mener den er pengene værd som spillemaskine er det fint, ellers mener jeg ikke du skal købe den.

Jeg kender ikke X-box, men vil gætte på, der gælder nogenlunde det samme for den.

Jeg ved godt, det lyder "lyseslukkeragtigt", men specielt hvis budgettet er lavt vil det være surt at bruge 3500-4000 kr (PS2 2000, bootchip 1000, remote 200, memory card 250, ekstra controller 200, o.s.v.) og så have en måske halvgod cd, en halvdårlig DVD og stadig skulle bruge penge på spil for at kunne spille andet end gamle PSX-spil!

Mvh
Thomas

Hvis bare alt GDS var som LEGO...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis