Når man er utilfreds med en håndværkers arbejde

Hej,

Vi er ved at få lavet badeværelse og mureren er efter eget udsagn færdig.

Dog synes vi der er flere småting der ikke er i orden. Der er en gulvflise der er knækket en flis af hjørnet (hans kommentar var: der ligger en ekstra ude i skuret, så i kan bare skifte den), fugerne er grimme med huller mange steder 1-3 mm (hans kommentar: det tager flere år at lave det helt glat) og nogle andre småting.

Han havde fra start sagt at hans arbejde ville tage 14 dage, det er næsten 5 uger siden nu han begyndte og nu har han ikke tid til at komme og kigge på det, jo måske på mandag.

Det pisser self VVS'eren af, som skulle montere i denne uge, og det pisser os af fordi vi troede det ville være klar inden jul.

Men hvad kan vi egentlig gøre? Vi har ikke betalt noget endnu, men kan vi godt lade være at betale så længe vi ikke er tilfredse? Hans attitude omkring fugerne var at det kunne ikke laves bedre, hvem afgør så hvem der har ret?

På forhånd tak.
Hej, Vi er ved at få lavet badeværelse og mureren... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
I skal ikke selv lave de "småting" det er jo ikke småting for jer og i er ikke smålige i har jo betalt for at få lavet et stykke arbejde der er iorden og det mener i jo ikke det. Jeg havde slæbt afsted med advokaten fra nu af. Det hjælper ikke være flink for det er kun jer selv der ikke får lavet jeres ting.

Vil lige tilføje at jeg selv er håndværker og har faktisk lavet en del ting om for egen regning.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Jeg har brugt alfix cerafil fuge uden de broblemer, jeg tror den kommer hvis den ikke røres ordenligt op. jeg har ikke haft de problemer som er vist på billederne med alfix

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Jeg er enig i, at tingene skal laves ordentligt. Problemet i jeres tilfælde er nok, at håndværkeren ikke har evnerne, så det er spørgsmålet om han overhovedet KAN gøre det bedre. Jeg tror at jeg ville gå efter et nedslag i prisen og så finde en løsning selv. Jeg gjorde det engang med en vvs'er, der havde lavet et dårligt stykke arbejde. Jeg sagde at jeg ikke var tilfreds (havde gode argumenter) og at jeg synes det var fair at jeg betalte X.XXX mindre end aftalt. Han var bitter, men gik med til det. På den måde kom vi uden om et opslidende, dyrt forløb med advokater osv.
 
Mht. kanten (jgk's indlæg): Jeg er mener ikke det er rigtigt at der er et lovkrav om en kant ud til gangen. Jeg er ikke stødt på sådan et krav og fik da også godkendt mit gamle badeværelse uden. Derudover er nybyg i dag typisk uden dørtrin til badeværelse (inkl. mit eget hus). Men at det så er smartere med en kant, er noget helt andet. Min svoger bor i nybyg og fik våde gulvtæpper i soveværelset, da et vandrør sprang på badeværelset.


Mvh. AllanE
Mureren foreslog at vi fik VVSeren ud som mellemmand, og han var her til morgen. Han er enig i at fugen var grim, og så var der lige nogle andre ting han påpegede (noget med højden på fliserækken i forhold til brusestang og vask)

Så han ville prøve at snakke med ham.

Vi har det sådan lidt nu, som du siger AllanE, at måske KAN han ikke gøre det bedre. Og så får vi ikke en pind ud af at han prøver, udover at mellemrummene måske bliver så udfyldt at det ikke kan udbedres, men fliserne skal pilles helt ned.

Vi fik at vide det nok ville koste 3-4000 at udbedre det. Konklusionen er tror jeg, at vi vil nok gerne have en anden til at udbedre det. Så er spørgsmålet om vi orker slagsmålet om de penge (jeg gør ikke, min mand gør)

Ang. kanten, er det så ikke hvis der ikke er en kant ved brusen? Det er der nemlig.
AllanE, kig på følgende link: http://www.sbi.dk/br08/4/6/stk5 hvor følgende står "For at sikre mod vandskader i forbindelse med tilstopning af afløb skal vådrummets gulv udformes som et bassin, der kan indeholde en vis mængde vand, uden at det trænger ind i omgivende bygningsdele."

Fra SBI Vådrum - Stk. 5
Annonce
Ja ok, men der står også at der skal være fald på 1-2%. Det løser vel også kravet om at rummet skal "kunne indeholde en vis mængde vand". Der står jo ikke at løsningen SKAL være en kant ved døren.

Iøvrigt er det en noget løs formulering ("vis mængde vand")....hmmm.....det må være svært at afgøre hvad der lever op til sådan et krav.

Mvh. AllanE
Jeg ville gå efter pengene i stedet for at lade den samme murer prøve en gang til.
Du beskriver jo, hvorledes det så ilde gik med fliseudskiftningen.
Hvis mandens evner ikke rækker til mere, er det dømt til at mislykkes.
Det der menes med kant ved døren er at almindeligvis tilstræber man, at der er en opkant fra et vådrum ud mod andre rum, for at vand ikke skal løbe ud af vådrummet f.eks. ved et uheld.
Det almindeligste er at gulvet ligger under niveau ift de resterende gulve, men det er ikke altid til at opnå, og mange gange slet ikke på 1.sal.
Jeg har dog bevidst fravalgt en sådan kant i det ene badeværelse, under indtryk af mit bentøjs tvivlsomme bonitet og skal man en dag bruge rullestol eller gangstativ, vil en kant være irriterende.

Med venlig hilsen
ktm

 

AllanE Nej du har ret i at det er løst formuleret, men som ordet "bassin" siger skal der være en kant har et andet sted læst at det min. 2 cm.

http://www.solenergi.dk/vandskade2006/Vaadrum_vandskade_EB.pdf

side 7 nederst billede 2cm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis