Når man er utilfreds med en håndværkers arbejde

Hej,

Vi er ved at få lavet badeværelse og mureren er efter eget udsagn færdig.

Dog synes vi der er flere småting der ikke er i orden. Der er en gulvflise der er knækket en flis af hjørnet (hans kommentar var: der ligger en ekstra ude i skuret, så i kan bare skifte den), fugerne er grimme med huller mange steder 1-3 mm (hans kommentar: det tager flere år at lave det helt glat) og nogle andre småting.

Han havde fra start sagt at hans arbejde ville tage 14 dage, det er næsten 5 uger siden nu han begyndte og nu har han ikke tid til at komme og kigge på det, jo måske på mandag.

Det pisser self VVS'eren af, som skulle montere i denne uge, og det pisser os af fordi vi troede det ville være klar inden jul.

Men hvad kan vi egentlig gøre? Vi har ikke betalt noget endnu, men kan vi godt lade være at betale så længe vi ikke er tilfredse? Hans attitude omkring fugerne var at det kunne ikke laves bedre, hvem afgør så hvem der har ret?

På forhånd tak.
Hej, Vi er ved at få lavet badeværelse og mureren... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er det en spejlning, eller ligger der en lille stump flise for enden af væggen?
Man kan godt skære sig ud af en sådan opgave, men det er noget kompliceret, idet flisen gerne vil knække, når "samlestykket" er så lille. Det er sjældent at se proff. gøre den slags. Det kræver et godt underlag, erfaring og en rolig hånd! :)

I det hele taget er der meget lang imellem flot udført flisearbejde :(

Har hele gulvet været hugget op og nyt støbt, eller er der oven på det gamle lagt gulvvarme og nye fliser?
Hvis det er det sidste, ja så kan det nok ikke være anderledes, men overgangen ser noget amatøragtig ud.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.

Jeg kan med stor sikkerhed sige at det er en Cerafil alfix fuge, det er noget af rageste skidt jeg har brugt for der opstår rigtig mange lufthuller i fugerne.

Jeg synes at hullerne hurtigst muligt skal repareres, det kan let gøres uden det bliver synlig, hvis ikke der går for lang tid.

Umiddelbart synes jeg at flisearbejdet ser rimelig ud, de tander ikke.

En anden ting er at hvis mureren har brugt en beton som er over styrke 20Mn så er gulvet/betonen vandtæt og derfor behøves ingen gummimembran.


PE

Få en anden murer til at kigge på det, få han til at give dig en skriftlig pris på udbedring af ovenstående.

Giv et kopi af det til mureren, og forklar ham at du tilbageholder det beløb hvis ikke tingene er udbedret inden jul, og betal så resten af beløbet til ham.
ja alfix fuge er praktisk talt umuligt at få pænt desværre, hvis det altså er det der er brugt. Den med brusevæggen kan også være svær som der bliver sagt. Ser ud som om stumpen er MEGET lille, men der må et bedre billede til. Dog er der lavet samme klams ved indgangen.....det var ikke gået hos mig

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Jeg havde en utrolig dygtig flisemurer på til at lave flisearbejdet i badeværelset i min gamle lejlighed. En fornøjelse at opleve så grundig og dygtig en håndværker. Han brugte iøvrigt også Alfix (uden problemer). Men han ville IKKE lave silikonefugen - det havde han ikke evnerne til, sagde han(!). Og da det kan blive grimt hvis det ikke laves ordentligt, insisterede han på at jeg fik en fugemand ud. Det kostede 3-500 kr og blev rigtig pænt.

Hatten af for en håndværker der kender sine begrænsninger og melder det ud!! I stedet for at prøve og så lave noget kluns.

Mvh. AllanE
Annonce
Skrevet af AllanE den 15-12-2008 20:00

Hatten af for en håndværker der kender sine begrænsninger og melder det ud!! I stedet for at prøve og så lave noget kluns.


I selverkendelsens navn, fik jeg en murer til at lave sålbænke omkring en udestue, hvor der skulle fuges op under vinduerne ned mod sålbænkene.
Jeg var ikke sikker på, at jeg kunne mestre denne exercits og valgte at lade den proff. udføre denne delikate opgave.

Det ser FORFÆRDELIGT ud og fugen er ført helt ud til kanten af vinduespartierne i stedet for at ligge tilbage, så vandnæsen kan fungere efter hensigten!
Æv, æv æv og det måtte jeg betale penge for!  Jeg orkede ikke en diskussion.
Selv med mine beskedne evner i fugning, kunne jeg selv have klaret denne opgave betydeligt bedre, men i min dumme naivitet, troede jeg bare, at jeg kunne betale mig fra at få det subline arbejde udført. 
Mester er en flink fyr, med tåbelige ansatte ind imellem.
Jeg er så træt af overkloge proffer.

Med venlig hilsen
ktm

 

der er også flere slags alfix fuge. Problemet kommer med deres "nye" fuge de kalder colour, men alle har jo nok deres favorit.

Jeg laver bestemt heller ikke gummifuger selv,.. ikke kun fordi jeg ikke kan gøre det pænt nok, men også fordi en fugemand er billigere end jeg selv kan gøre det

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Hej Nora,

Som svar på dit "emne" - brug http://www.anmeld-haandvaerker.dk/ 

I Vådrumsregulativet kan du ved selvsyn konstatere hvilke krav man skal opfylde til et badeværelse - mureren har det professionelle ansvar, men du har også et ansvar for det som ejer, bl.a overfor forsikringsselskabet.

http://www.tolerancer.dk/ kan du downloade de krav som en murer skal kunne opfylde.

Din overgang fra bad til gang er ulovlig da der skal være en spærre så vandet ikke kan løbe ud i gangen.

Du skal skriftlig meddele din murer hvilke fejl og mangler der er ved arbejdet og give ham en rimelig frist til at udbedre dem, og meddele at du ikke betaler før arbejdet er færdigt og godkendt (lovligt)

Du kan trygt holde på pengene (sæt dem ind på en spærret konto) - ellers får du aldrig lavet noget om.

Men få en anden murer til at se på det, kig på anmeld-håndværker for gode håndværker eller på http://www.byggaranti.dk/ og få en bedømmelse af arbejdet og pris på at få lavet det om.

Om du vil anmelde arbejdet til http://www.byggerietsankenaevn.dk/cms/ eller afvente en evt. retssag. Ved en retsag får du sansynligvis retshjælp fra din forsikring og ved en Advokats hjælp også syn og skøn på arbejdet.

Held og lykke med sagen.

 

Tak for alle jeres svar.

Han gik med til at komme ud og se på det, og har nu skiftet den ødelagte flise. Dog har han så ødelagt flisen ved siden af  Generelt synes han vi er smålige fordi vi nævner de ting.

Han nægter at fugerne kan blive pænere.

Vi får VVSeren som har anbefalet ham og som laver VVS arbejdet ud og kigger på det i morgen om han vil være mellemmand.

Kan det være rigtigt at vi bare skal acceptere det? ER vi for smålige?

Fugerne, kan godt blive pænerer, grunden til de små huller, er at fugemassen ikke har været rørt ordtenlig ud, så er der små klumper i massen og når han så trækker det ud med gummispartel, kommer de små huller.
I kan da godt få lidt fugemasse af ham og krads så fugen lidt ud og påfør så noget nyt, med en gummispartel, og afvask med en blød svamp.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis