nimbus 26 krydser klub

Hermed starter jeg klub for dem der ejer eller har interese af nimbus 26 fod til køb eller renoverings projekter. mulighed for at dele erfaringer, spørgsmål forslag og muligheder.Velkommen
Hermed starter jeg klub for dem der ejer eller har... Vis hele indlægget
83 svar
 Følg tråden
Der er 60 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Desværre har jeg allerede aftalt at tage til TS pinsetræf i Aarhus, så Stubbekøbing må, for vort vedkommende vente; men hvis der viser sig mulighed for, senere på sæsonen, at mødes der kunne det være alletiders. Det er jo den helt rigtige destination for et Nimbus-træf, måske træffet kunne løbe af stablen en månedstid senere ? Giv lyd Nimbusfolk, og i mellemtiden: God arbejdslyst.
 Vil gerne her slå et slag for Havheksens hjemmeside, den er rigtig flot, og jeg skal love for der bliver lagt arbejde, energi og livsglæde i det skiv.
v h
Skiff


skiff hauberg

Hej Nimbusentusiaster
Håber at kunne få lidt hjælp her på siten. Min far som desværre lige er død ejede en flot og veltholdt nimbus 26 som jeg nu skal forsøge at sælge. Der er rullegenua men ikke indenbordsmotor. nyere sejl (dog ikke spileren). hvad skal sådan en båd koste? og hvor er det bedst at sætte den til salg?
mvh Bjarne
Hej Bjarne.

Du kunne starte med at tage en række gode fotos af den, i alle ender og kanter og lægge dem herind (i Galleriet), så man kan se båden og vurdere dens stand. Måske får du så et par kommentarer af andre Nimbus 26 ejere.
Skriv også en tekst om dens stand, både bunden, masten, overbygningen, nede i kahytten og hvordan den er vedligeholdt osv., også om der følger udstyr med (anker, fendere, instrumenter osv.). Måske får du så et bud af nogen der siger det videre til andre...

Du kan også sætte den til salg i den blå avis www.dba.dk 

Jeg har set at de bliver handlet for fra kr. 20.000 til kr. 67.000, alt efter stand. Kr. 67.000 må være 'som næsten ny', mens kr. 20.000 må være som et 'rimeligt sejlklar, men skal have en kærlig hånd'- tilbud.
 
Man kan jo starte med at sætte en ønskepris, (kr. 30-35.000?), eller noget over, og vente på reaktioner og prisforslag fra evt. købere.
Man kunne også sætte prisen højt (kr. 40.000), og bede om at folk giver et bud.
Måske nogle ønsker at komme og se på den, og giver dig et bud. Ved dette 'udbud og efterspørgsel', kan man få en god idé om, hvad folk vil give for den.
Bedste tid at sælge både på er vel i det tidlige forår til hen over sommeren.

Et andet alternativ er, at få en bådforhandler til at komme og se på på den (mod betaling), og få ham til at vurdere en salgspris.
Eller få en bådforhandler til at sælge den i kommission?

Vh. Jan S.

JanS

Hvis vejret tillader det sejler Havheksen (nimbus#7) i Pinsen til Stubbekøbing. Det vil være herligt at møde flere nimbuskrydsere der 

Havheksen har i øvrigt sin egen webside på havheksen.dk (omend det kniber lidt med at nå at opdatere logbogen) ...

mvh
jac

Hej Jan,

Tak for et rigtigt godt og anvendeligt svar. Du har ret i at det er et svært spørgsmål, fordi det er efterspørgslen her og nu, der dikterer prisen.

Jeg forsøger mig med 35.000,- (Min far havde den på værft i stubbekøbing for et par år siden med roret og der fik han at vide at det var en af de bedst holdte nimbusser de havde set.) Og den sælges med alt tænkeligt udstyr og nyere sejl.

mvh og tak for hjælpen Bjarne

go sæson
Annonce

Jotak, Bjarne, og god vind som man siger. Du har ikke overvejet selv at sejle den?
-----------------------
'Nimbus 26 træf' i Pinsen 2010, i Stubbekøbing - hvis vejret arter sig - ja, så ses vi der, lørdag, måske fredag aften.

Nu vil jeg tage ned til min båd og begynde at klargøre den.

God weekend.

Vh. Jan S.


JanS

Nimbus 26 nr. 81, se foto i galleriet: Forårsklargøring.

JanS

Blot til orientering, så når Havheksen nok ikke afsted til Stubbekøbing i denne omgang, men vi ses ved en senere lejlighed.
'Pinsetræf i Stubbekøbing må vente', for Nimbus nr 81; dens kaptajn er megaforknølet, og derfor gået i dørken. Vejret er for ustadigt, og det er stadig p....koldt derude på det store hav...
Måske senere på sæsonen - Stubbekøbing er jo lidt pilgrimsrejse for en NimmerToSeks.

Ohøj
Jan


JanS

Hej Mikael

Jeg har nimbusen med bygge nummer 40 (Røskva), hun er fra 66 så Freja er nok samme årgang.

Røskva har i øvrigt samme grønne farve som Freja.

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også