vedr. prøvnings attest til vigas kedel

hej alle sammen
jeg har for nylig købt en vigas kedel 25 kw , fik akk. tank rør samt ventil til styring af vand en thermovar ventil  for 6 tusind, skorstens fejer har været og kigget og alt er ok men men men han spørger efter en prøvnings attest og kan simpelthen ikkie finde en, har fundet orlan kedel som jo er noget nær den samme kedel..... eller er der nogen der kan hjælpe mig eller andre der har de samme problemer

Kører Mazda 6 og roder i lidt af alt traktor hus og deslige
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
henvend dig hvor du har købt kedlen, eller direkte til producenten - de kan maile dig en ny du kan printe ud.
Så er der bare lige det problem, VVS eksperten, som forhandlede VIGAS kedelen, kan efter hvad jeg har hørt, ikke skaffe sådan en attest, derfor sælger de den ikke mere, men istedet orlan kedlen. Så tror du har et problem der,,,,, desværre

hej rune samt smed tak for svar

har snakket med altra vvs ,det er åbenbart dem der normalt har impoteret den,

vvs grossisten har parallel impoteret dem gennem en polak og derfor er type nummeret fjernet bag på så det ikke kunne spores til hvor de kom fra, så der kom første problem nomalt skal der efter 1996 være prøveattest på alle fyr i følge eu men efter snak med richard larsen der står for attester i går aftes er problemet løst, så skulle nogen have problemer med attester så send mig mail så skal jeg sende hans mail addresse,
han ville godt være behjælpelig såfremt det er lovligt.
jeg kan kun stærk anbefale Altra vvs hvis man skal bruge noget da de i mit tilfælde har været yderst hjælpsomme selvom de kunne være ligeglade med mig og mit fyr...........
PS.. hvis nogen fra Altra skulle læse dette så endnu engang tusind tak for hjælpen
har lige sparet en masse til andet fyr.

Kører Mazda 6 og roder i lidt af alt traktor hus og deslige
Hej Tyrkal
Jeg har en Vigas 25KW kedel
Jeg er meget interesseret i en prøvningsattest da jeg netop ikke kan få godkendt min installation af skorstensfejeren. Vil du evt sende mig en kopi af den attest du har fået fat i.
[email protected]

pft
John

/John Jensen

Hej Tyrkal....
Hvorfor lægger du ikke en kopi af prøvningsattesten her??
Mvh Jan

<p>Rubin</p>
Annonce
hej mangler også en prøvningsattest, har du email til Richard Larsen?

Jeg har endnu ikke fået svar fra Altra om de kan hjælpe, men ved henvendelse til vvs-eksperten(eller rettere sagt,til Orlan vimar,fik jeg svar fra vvs-eksperten?) om viga og orlan var samme kedel fik jeg følgende svar...

Hej Jan

Nej de er forskellige de to kedler, og der findes ingen Dansk godkendelse på Vigas kedler.

Mvh Morten

<p>Rubin</p>
Der skulle selvfølgelig stå vigas og orlan........

<p>Rubin</p>
Skrevet af tyrkal den 26-11-2008 08:16

hej rune samt smed tak for svar

har snakket med altra vvs ,det er åbenbart dem der normalt har impoteret den,

vvs grossisten har parallel impoteret dem gennem en polak og derfor er type nummeret fjernet bag på så det ikke kunne spores til hvor de kom fra, så der kom første problem nomalt skal der efter 1996 være prøveattest på alle fyr i følge eu men efter snak med richard larsen der står for attester i går aftes er problemet løst, så skulle nogen have problemer med attester så send mig mail så skal jeg sende hans mail addresse,
han ville godt være behjælpelig såfremt det er lovligt.
jeg kan kun stærk anbefale Altra vvs hvis man skal bruge noget da de i mit tilfælde har været yderst hjælpsomme selvom de kunne være ligeglade med mig og mit fyr...........
PS.. hvis nogen fra Altra skulle læse dette så endnu engang tusind tak for hjælpen
har lige sparet en masse til andet fyr.

Til Junier...

er du interesseret i at sælge din kedel?

<p>Rubin</p>
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis