FyringsOlie / Diesel - 6.78 / 5.63 kr !?!

Jeg havde ind til for nylig firmabil, og kunne aldrig have fundet på, at hælde den 1,15 kr billigere fyringsolie på den. Men, for der er jo altid en men ;O) Nu skal jeg selv ud og købe en "køre lang på L bil" og søger derfor JERES viden omkring dette emne: Dieselolie contra Fyringsolie. Jeg kører ca. 130km hver dag frem og tilbage. Og hvis min kommende bil kører ca. 15 km/L, så behøver man ikke være et geni for at finde ud af at jeg vil spare i omegnen af 18 kr pr. dag!! = 93,- kr pr. uge. Og hvis man som undertegnede hører til den som arbejder 45 uger om året. Ja, så har jeg sparet ca. 4.190,- pr. år ved blot at køre hen til den nærmeste tank med fyringsolie. Eller hva?? Skal der tilsættes div. aditiver, eller er det præcis det samme?? Jeg er fristet! Men ved du/I bedre?? S.U.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at spørg om ikke det er den samme tank, der pumpes olie op fra til både bil-diesel og fyringsolie!
Hvis svaret er "Ja", behøver du næppe flere oplysninger.

NielsB
Ja, OK det ville naturligvis fjerne enhver tvivl. Nu er det bare sådanne, at herude på "landet" står der som regel en stor tank lidt bagved, og det er her fra man kan tanke fyringsolie. Jeg tvivler lidt på ( dog uden nogensinde at have prøvet det ) at dem som arbejder på tanken, vil indrømme det hvis det er det samme produkt.
M.v.h.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Det er det samme - kun om vinteren kommer der nogle additiver i, der letter starten til biler. Jeg mener det var FDM (uden at være sikker) der undersøgte sagen, og skatteministeren nægtede det på det bestemteste, og truede med bøder hvis man bruge den forkerte olie. Hvorfor mon?

- JørgenE

Mvh. JørgenE
1000 tak for henvisningen!! Den er skrevet før jeg fandt denne side. Men det har været til STOR hjælp!! Tak til alle, jeg kører lige ned og tanker ;O)

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Annonce
Jeg vil ikke et øjeblik betænke mig på at kontakte den nærmeste afdeling af "Told og skat" for at anmelde den tankstation/dieselbilejer jeg ser sælge/tanke fyringsolie i sin dieselbil. Det er IKKE tilladt. Det vil med andre ord sige at det er forbudt.
I forvejen er det vist i øvrigt væsentligt billigere at køre på diesel end på benzin!
Er I dieselbilejer hævet over loven?
Ikke særlig venlig hilsen
mogge
Det var ikke lovligheden spørgsmålet og svarene gik på, det er jo en helt anden sag.


Mvh. JørgenE
Mogge du melder måske også folk der køre lidt for stærkt, der ikke betaler licens, som ikke for ryddet sne før kl. 07.00, eller parkerer uden p-billet. =:-(
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Ja MOGGE ( ref. det til din væremåde??)
Jeg kører naturligvis ned og tanker DIESEL til 6.73 kr. pr. L. Jeg ønsker jo IKKE at bryde loven og blive meldt hr. sagsbehandler HA!!! -GET A LIFE!!!-

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Mht. Mogge og dennes holdninger til sagen om billig fyringsolie... Tror bare du får meget travlt, idet det da kun kan være dumme mennesker der betaler ca. halvanden krone mere pr. liter brændstof end ellers nødvendigt...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis