FyringsOlie / Diesel - 6.78 / 5.63 kr !?!

Jeg havde ind til for nylig firmabil, og kunne aldrig have fundet på, at hælde den 1,15 kr billigere fyringsolie på den. Men, for der er jo altid en men ;O) Nu skal jeg selv ud og købe en "køre lang på L bil" og søger derfor JERES viden omkring dette emne: Dieselolie contra Fyringsolie. Jeg kører ca. 130km hver dag frem og tilbage. Og hvis min kommende bil kører ca. 15 km/L, så behøver man ikke være et geni for at finde ud af at jeg vil spare i omegnen af 18 kr pr. dag!! = 93,- kr pr. uge. Og hvis man som undertegnede hører til den som arbejder 45 uger om året. Ja, så har jeg sparet ca. 4.190,- pr. år ved blot at køre hen til den nærmeste tank med fyringsolie. Eller hva?? Skal der tilsættes div. aditiver, eller er det præcis det samme?? Jeg er fristet! Men ved du/I bedre?? S.U.

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
Jeg havde ind til for nylig firmabil, og kunne... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Maaske er det ikke alle mennesker, der har lyst til at bryde loven bare for at spare forholdsvis faa kroner?
"Loven" er vel lavet til alles bedste!?!

Mvh. Andreas Kaup.
Jeg vil bare lige indføje, at jeg nu har snakket med en som erbejder på et raffinaderi, en som kører med brændstof for shell, samt en kollega so har kørt på fyringsolie i tre år. ALLE siger, at det er det samme. Dog fortalte manden som kørte med olien for shell, at om vinteren i stærk frost (-20 til - 35 grader) blev der som regel tilført et aditiv. Men han fortalte endvidre at "man" kunne jo bare tælle hvormange stusser der var i jorden til brændstof, og så bagefter tælle hvormange forskellige former/typer (92/95/95 m.v.) der var på tanken. Han forklarede også at i 8 ud af 10 tilfølde så er 92 & 95 Oktan det samme!!

Go´vind!!

------------------
FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.

FalckManden fra Fakse, Sydsjællands smørhul.
I kraft af min uddannelse som mekaniker, kan
jeg ikke se nogen fare ved at køre på fyringsolie.Jeg har ligeledes talt med flere kunder, der har kørt i op til 8 år på samme motor med fyringsolie, og ulempen var, at man kører længere på fyringsolie, da der er flere kalorier i olien.Olietanke står oftes ude, der er også additiver i fyringsolie om vinteren.
Hej med jer... Jeg kan ud fra de indlæg i har skrevet læse at der er forskellige meninger til dette emne... Men der tyder på at problemet snart er løst da det er blevet besluttet at farve fyringsolien pr. 1 november 2003 for derved at undgå "svindel"
Jeg vil dog tilføje at man godt kan køre på fyringsolie.. men.. det har ikke de samme smørene egenskaber som diesel.. Dette kan betyde at ens pakninger/ventiler bliver beskadiget.

Hilsen en ansat i oliebranchen
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
jeg har kørt på fyrings olie i årevis på min gamle vw golf uden problemer men tank helst hos dk benzin der er det 100 % det samme der er i tanken.

nb festen slutter til november der er der favestof i.
men man kan for få penge lave sin disel bil om til at kunne køre på planteolie og det kan gøres for ca 5000 kr for delene og det er ikke særligt svært.
plante olie kan købes for ca 3,20 kr/l diselbilen skulle eftersigende køre ligeså godt på det som disel.
kan det ikke ungås ved at bruge 2 takts olie det har jeg hørt mvh martin s
citat:
Oprindeligt indsendt af Redanz:
Hej med jer... Jeg kan ud fra de indlæg i har skrevet læse at der er forskellige meninger til dette emne... Men der tyder på at problemet snart er løst da det er blevet besluttet at farve fyringsolien pr. 1 november 2003 for derved at undgå "svindel"
Jeg vil dog tilføje at man godt kan køre på fyringsolie.. men.. det har ikke de samme smørene egenskaber som diesel.. Dette kan betyde at ens pakninger/ventiler bliver beskadiget.

Hilsen en ansat i oliebranchen



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis