md5a start problemer

hej jeg har en md5a. ville hører andre der også har sådan en motor, om den er svær og starte selv om start kabel er trækkede ud. synes det tager en krig når det er kold som nu, ikke om sommer, ville hører det er et problem hos andre,  med og få gang i den når det er koldt. eller om det bare er sådan. når der ikke er forevarmer på..

Hilsen Dan
hej jeg har en md5a. ville hører andre der også... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Lynæs

Det kunne jo også være høflighed, når man nu stiller spørgsmålet til en bestemt person.
Helt iorden

Jeg tænker at ordningen med smøreolie over stemplet må være valgt da denne motor skal kunne starte og køre uden batteri, som gør det umuligt med gløderør eller glødetråd i indsugning.

Andre gamle motorer brugte en startpatron, min gamle fader havde en gammel ASAA dieselmotor på 8hk der brugte startpatron, det virkede fint. (den havde to kæmpe svinghjul, max omdr. ca. 800, og kunne "sparke", min storebror fik et kæmpe sæbeøje).
Angående placering af forvarmning i indsugningen.

Jeg ville placere glødetråden så tæt på forbrændingskammeret som muligt, så luften der bliver forvarmet ikke når at køle af igen, jo varmere luft jo bedre start.

En brændene søndags berlinger i indsugningen får ofte gang i en halvdød dieselmotor.

René

Et gløderør til en perkins er beregnet til at man fører en slange fra motorens brændstofsystem over til gløderøret. Når man så sætter strøm til glødetråden, varmer den en bimetalplade op, den åbner så for olien, og så har man "sankthans bålet" i indsugningen, så først der starter man motoren, den kan slet ikke lade være med at slå igang.
MVH Finn Gevind
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis