md5a start problemer

hej jeg har en md5a. ville hører andre der også har sådan en motor, om den er svær og starte selv om start kabel er trækkede ud. synes det tager en krig når det er kold som nu, ikke om sommer, ville hører det er et problem hos andre,  med og få gang i den når det er koldt. eller om det bare er sådan. når der ikke er forevarmer på..

Hilsen Dan
hej jeg har en md5a. ville hører andre der også... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har selv et gløderør i indsugning, og jeg har lige gi'et motoren sin ugenlige opvarmning. No problems.
Men forsigtigt brugt tror jeg ikke dieselstart ødelægger noget, formlen er noget ændret i forhold til det første, som kom frem. Forbrændingshastigheden er sat noget ned.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
tror mere det skal sidde i manifolden.

Og ja dieselstart i små mængder og så tæt på manifold som muligt kan bruges når det er for koldt.
Jeg tror jeg fik en halv dåse i filterkassen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej HD
Jeg ved at det gløderør der bliver omtalt, sidder på de ældre perkins motorer, så find en traktorforhandler der sælger Ferguson traktorer, der har de dem garanteret. Pris nok omkring 500 kr. ( jeg købte en for ca 12 år siden, da kostede den 275 kr. Det var forøvrigt også til en volvo, men den var noget ældre end din, det var en md2 fra 1966. Den ville næsten aldrig starte i kold tilstand. Så byggede jeg forvarmer på den og problemet var væk. Jeg vil lige bemærke at motoren var noget slidt, men når først den snurrede, så gik den perfekt.
MVH Finn Gevind
Kære Lynæs

Alle de motorer, der har et indbygget system hvor man hælder olie ind over stemplet, kunne jeg få noget yderligere information om disse. Det må være et hul i min lærdom, for sådanne motorer har jeg ikke mødt før.

hilsen Petway.
Annonce
Petway: Sabb 22 hk manualen foreskriver metoden

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Laves disse motorer idag
Troede din lærdom rakte længere end for i dag - og det var det som var dit spørgsmål. For Sabb, vedkommende serviceres den stadig, men jeg mener at vide, at motorfabrikken er ophørt. Det er imidlertid mindre relevant, idet den fortsat ligger i mange både.
Gerhard

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Ja Gerhard, når der står kære foran, så ved man, at man er skydeskive, og helst ikke være på usikker grund, ellers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis