Fjerne mos/alge belægning på fliserne..

Hej med jer.

Er blevet træt af at kigge på den alge/mos belægning der efterhånden har indtaget en del af min flisebelægning. Hvordan slipper jeg af med den??

På forhånd tak for hjælpen ;-)

MVH Njord
Hej med jer. Er blevet træt af at kigge på den... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Mathias Hansen på 06-04-2017 11:19

Jeg har som sagt prøvede de billige løsninger, og kan kun konstatere, at de ikke virker særlig godt. Man får hvad man betaler for. Det er som at pisse i bukserne hvis man køber billig fliserens hvis man ikke giver dem en god imprægnering bagefter, alternativt noget der holder mere end 2 uger 2500 kr for 3 trins fliserens til 50 m2 er stadig under det halve af hvad det vil koste at få et firma ud og rense og imprægnere fliserne. Men bevares, der er mange måder at gøre det på

 

Hold nu op med at spamme med reklame.
Der er flere billige løsninger som virker rigtig godt med god holdbarhed, f.eks. Kaustisk Soda.

 

Skrevet af Preps på 06-04-2017 11:23

 

Hold nu op med at spamme med reklame.
Der er flere billige løsninger som virker rigtig godt med god holdbarhed, f.eks. Kaustisk Soda.

 

Så man "Reklamere/Spammer" også hvis man kommer til af sige at Nilfisk laver nogle gode højtryksrensere, eller hvis man synes at Robomow laver gode robotplæneklipper? Jeg troede at dette forum hanlede om at hjælpe hinanden med gode råd om hvad der fungere, og hvad der ikke fungere, ud fra sine egne erfaringer? Tror jeg må have misforstået konceptet

 

 


Mathias
Skrevet af Mathias Hansen på 06-04-2017 11:36

Så man "Reklamere/Spammer" også hvis man kommer til af sige at Nilfisk laver nogle gode højtryksrensere, eller hvis man synes at Robomow laver gode robotplæneklipper? Jeg troede at dette forum hanlede om at hjælpe hinanden med gode råd om hvad der fungere, og hvad der ikke fungere, ud fra sine egne erfaringer? Tror jeg må have misforstået konceptet

 

 

 

Det er da også godt du har givet din viden videre, andre har dog fået fine resultater med løsninger der koster en brøkdel af din løsning, og da det var din første post herinde, så det bare mistænktsomt ud. fortsæt du bare med at dele dine gode råd, bare de alle ikke handler om 2500 kr algerens

 

Der er næppe nogen tvivl om, at metoden med at gøre fliserne svagt basiske er den mest effektive, og så er alm. kaustisk soda nok det billigste (og i de koncentrationer vi snakker om, bør der ikke være mijøproblemer, hvis man kun bruger det én gang om året - vi taler jo blot om at genoprette den kemi, som fliserne er "født" med).
Men jeg har det problem, at hunden går på terrassen hver dag. Hvor lang tid tror I der skal gå før terrassen er potesafe?

Dan

"Australian beer is like making love in a canoo - it is fucking close to water"

Har givet mine fliser ætsnatron/kautisk soda over et par gange - og det virker perfekt mod alger. Desværre har jeg nok brugt en lidt for stærk opløsning, og fliserne har nogle steder fået et brunligt skær.

Nogen der har en ide til hvordan man kan få den oprindelige grå farve tilbage. Fliserne blev lagt for 2-3 år siden. Kan klorin evt. virke afblegende?

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis