Forskel på dyr og billig maling

Hej
Jeg skal male nyopsat glasvæv på gipsplade. Jeg har set på mindst 10 forskellige fabikater af hvid maling. Der er en forskel på mindst 400 %,fra dyreste til billigste produkt. Nu kommer det svære valg, hvilken hvid vægmaling skal jeg vælge, hvis jeg skal kunne nøjes med at male 2 gange ?
Kan jeg bruge en rettesnor, f.eks. malingens dækkeevne pr. kvardratmeter ?

Venlig hilsen
Jeannie Kristensen
Hej Jeg skal male nyopsat glasvæv på gipsplade.... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jussib

Dejligt med rettidigt omhu, det må formodes trådstarteren, efterhånden skal have malet igen.

Da tråden startede i år 2000

Måske du skulle overveje, en mere regulær måde at reklamere på

mvh jens

 

Skrevet af JussiB på 29 jun 2011 17:11
Ahrgh - det overså jeg i skyndingen.

Beklager!

Skyndingen? Hvordan endte du egentlig inde på denne tråd?

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej igen.

Inden jeg gik i gang med malerarbejdet i min lejlighed, søgte jeg lidt rundt på nettet bl.a. her og på goerdetselv.dk og bed mærke i firmaet.

Det var sådan set kun en anbefaling af en service, jeg ikke har oplevet andre steder, men hvis det har præg af noget decideret reklame, sletter jeg selvfølgelig den indledende post omgående.
hejsa

Som udgangs punkt, så er der kvalitets forskel på dyr og billig maling.

Som udlært maler er der ikke noget værer end venner, der har købt for billig maling, man bliver aldrig færdig med at male, for det ligner l...

Køb altid et kendt mærke, så går det ikke helt galt.

Som regel kan private altid få lidt rabat på de gode mærker, ellers kan jeg anbefale, at handle ved E-farvehandel i århus. De har også en net butik.

Der sker ikke noget ved at spørge efter rabat, man kunne jo få et ja.

Hilsen Dutter

Hej

Ja, pris og kvalitet hænger altid sammen, man kan dog være heldig og falde over et godt tilbud og købe god kvalitet til små penge.

Er pris den egenskab hos malingen man vægter højest, så er der også mulighed for at få knap så gode produkter hos de professionelle mærker, der jo også har produkter for denne kundegruppe.

En anden sag er så arbejdsegenskaber, ensartethed i overfladen efter optørring, her er der stor forskel selv inden for de forskellige produktlinjer hos de professionelle mærker.

Dertil kommer så evnerne hos den som maler, her er selvfølgelig også forskel. Nogle gør en dyd i at få malingen til at strække så langt som muligt andre 'hæller' malingen på væggene. Derfor vil resultatet af malerens anstrengelser også opleves som meget forskelliget selv når der er brugt det samme produkt.

Rolf Brejner

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også