Forskel på dyr og billig maling

Hej
Jeg skal male nyopsat glasvæv på gipsplade. Jeg har set på mindst 10 forskellige fabikater af hvid maling. Der er en forskel på mindst 400 %,fra dyreste til billigste produkt. Nu kommer det svære valg, hvilken hvid vægmaling skal jeg vælge, hvis jeg skal kunne nøjes med at male 2 gange ?
Kan jeg bruge en rettesnor, f.eks. malingens dækkeevne pr. kvardratmeter ?

Venlig hilsen
Jeannie Kristensen
Hej Jeg skal male nyopsat glasvæv på gipsplade.... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er flere gange bevist af Flügger flutex 5 er den billigste maling/m2 ligesom den giver det pæneste resultat. Har prøvet flere andre, idet jeg privat har malet for flere af mine kammerater, og forlanger nu at de handler i flügger hvis jeg skal hjælpe dem.

Jeg har tit købt maling hos: http://www.malergrossisten.dk/ gode produkter og rimelige priser.

Det er egentlig et engros firma, men de sælger også ti private, hvis du kan få dem til at lave et firmakort giver det store rabatter, og det er normalt ikke noget problem at få et kort.
Maling kan godt betale sig at købe lidt dyrere engang imellem, men man kan altså få god maling utroligt billigt hvis man kender en maler.

De har store rabatter på malingen, og vil sikkert gerne sælge dig noget mod en mindre fortjeneste.

Flügger, Dyrup og PP mester maling er nogle af de produkter jeg selv køber gennem malere.
Efter at have prøvet maling fra  Flügger , bruger jeg aldrig andet, livet er simpel hen for kort, til at spilde sin tid på billig maling.
Hos  Flügger har jeg altid fået en kanon vejledning og en god rabat, dessuden har de alletiders farveprøver på ca 1/3 liter, som nøjagtig svare til den rigtige maling.

Dermed ikke sagt at andre kvalitets malinger ikke dur.
Det skal lige nævnes at PP Mestermaling og Flügger fremstilles på samme fabrik. Forskellen er dog et større indhold af vand i PP og derudover er den lidt træls at arbejde med... Men kender man de rigtige personer er der langt mere rabat at hente på PP og så kan det lade sig gi' sig! :-)
Annonce
Hahaha, Ja for jeg snakkede med Flügger inde på Frederiksberg igår, hvor jeg spurgte ham om hvorvidt de var de dyreste og hvortil han svarede ja. Han sagde bare aldrig at det var et af de bedste kvalitets-malinger. Som sælger, can you belive it!!?? Nå men jeg skal i hvert falde igang med at male min hall, petroliums-blå , så kan det godt være at jeg vælger flügger alligevel -Silvans blå maling virkede forresten heller ikke så tosset endda...
Hvis man køber lidt større mængder ved Flugger, kan man somregel få det til såkaldte Y-priser (mener det er ca 20%) også selvom man er privat person. Hvis man er fræk, kan man også godt selvom det kun er en enkelt spand

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Skrevet af swetch_mx på 20 jan 2010 12:12
Havde malet mine vægge med 3 x 5 l hvid maling på 33 km2. (Og hold lige fast!!) i glans 3 fra Harald Nyborg. Advarsel: godt nok noget et arbejde, og i hvert falde heller ikke noget jeg vil gøre igen, efter at have læst herinde, men nu dækker den da udmærket..

33km2? så rækker den da meget godt
Skrevet af slettegard på 22 jan 2010 16:45

33km2? så rækker den da meget godt


Men det er ikke noget at sige til at det var noget af et arbejde

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg kan også kun anbefale www.supermaling.dk og Beckers gode produkter.

Jeg har før malet med skodprodukter fra Røverkøb, men det ER altså penge lige ud ad vinduet.

Desuden kommer malermesteren gerne forbi, måler op, vælger den helt rigtige glans til de enkelte rum og instruererede bl.a. undertegnede i spartling osv.

Desuden ligger han inde med smårester, som man kan drage nytte af og således ikke betale for hele bøtter.

Anbefalet!
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også