Hej.
Jeg har desperat brug for noget hjælp til at komme videre med mit problem.
For 1½ år siden købte min kæreste og jeg et hus på landet fra 1897. Vi har som mange andre huse på landet en septiktank, hvor alt vores vand fra badeværelset løber ud i. Disse kloakrør løber også ud under bryggerset inden det havner i septiktanken.
Desværre oplever vi af og til at det lige pludselig stinker af kloak/septiktank i badeværelset og bryggerset (det forsvinder som regel efter et par dage). Vi har haft de lokale kloak-eksperter ude flere gange og de kan ikke hjælpe os mere. De har tjekket alle vandlåse i badeværelset og bryggerset og haft et kamera ind fra septiktanken og ind under huset for at se om der skulle være hul på noget af kloakrørene, som i øvrigt er af PVC, men de kunne ikke se noget. Endelig har de også udført en røg-test for at se om der skulle være nogle utætheder nogle stæder, men det gav heller ingen resultat.
Hvad gør man så ? Hvis eksperterne ikke kan gøre mere, hvad så ? Det kan da ikke være rigtigt at man bare skal leve med det. Der står ingen bemærkninger i tilstandsrapporten omkring bad/toilet og bryggers.
Hvis det stod til mig skulle alt gulv brækkes op ud til septiktanken, så man kunne komme ned til kloakrørene og se hvordan det ud og så skulle det hele laves ordenligt, men burde det ikke være en forsikringssag endten ejerskifteforsikring eller vores egen forsikring?
Ved sgu ikke hvad jeg skal stille op...