En gåde !

En sædemand i en mørk kappe, som strør korn om sig med fulde hænder, men hverken spire eller strå viser sig efter hans udsæd.

Hvem er sædemanden ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
En sædemand i en mørk kappe, som strør korn om sig... Vis hele indlægget
62 svar
 Følg tråden
Der er 50 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Nå - ud af skurvognen, og på med tænkehatten....

Hvis man må bruge en metafor, kunne det være regnvejr eller haglvejr fra en mørk sky.
Men på den anden side, har det jo ikke meget med mytologi at gøre...

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Og svaret er ?

Har besluttet mig for at blive en gammel sur mand. -Nu venter jeg så bare på at blive gammel....
Skrevet af shortcut den 03-12-2008 19:53
Og svaret er ?

Vil du ha' jeg skal skrive ét ord som svar? - det ene er vel lige så godt som det andet

1. gæt...
Svaret er REGNVEJR

2. gæt
Svaret er HAGLVEJR

"Dygtighed er ikke en dobbelt dosis af den almindelige evne til at lave noget halvgodt."

Så mangler vi bare din begrundelse for det ene af dine valg !!!! griner

Skrevet af shortcut den 03-12-2008 20:09
Så mangler vi bare din begrundelse for det ene af dine valg !!!! griner

I guder...

Så må det blive haglvejr (man kan ikke have fulde hænder af regndråber)

Annonce
Jamen du har da resoneret dig frem til det rette svar !!!

Sædemanden i den mørke kappe, som strør korn om sig med fulde hænder, men uden dog hverken spire eller strå viser sig efter hans udsæd er da haglvejret!

Så mangler DU at forklare hvad den metafor har med mytologi at gøre ??

Det var for at give et hint - og du kom jo på den rigtige tanke !!!!

Vil lige skrive at vi var noget mere langsomme til løse gåden ! _blev helt stærk i bibellæsning -og den Nordiske mytologi inden vi også kunne finde frem til svaret !!
Kan huske at vi også lovede gådestilleren bål og brand - og det var kun i den blide ende !!!!

Svar på "hvem (eller hvad) er det".

"Det" er et en-stavelsesord der ofte bruges i forbindelse med sammensætninger af mange ord til det der på dansk kaldes for "en sætning".
det kan da godt være det en gåde men det er en endnu større gåde at vi har brugt tid på den. det må være noget med at gøre at vores både står på land så vores hjerner støver til når vi ikke kommer på vandet

der er altid solskin bag skyerne

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis