Uheld

Hej

Jeg har fået til opgave at indsamle eksempler på hvordan Gør-Det-Selv folket kommer til skade, og beder derfor nu om jeres hjælp til at fremskaffe nogle eksempler.

Prøv at tænke jer om, og fortæl hvordan svogeren eller naboen (måske svigermor) kom til skade, eller hvordan de undgik det på trods af alle odds, for i har jo ikke selv dummet jer??

Opgaven drejer sig om eksempler på alt fra uheld med hobbykniven eller rundsaven, til den klassiske med en mand (kvinde) på øverste trin af trappestigen, stablet op på to murerbaljer oppe på det lånte/lejede stillads.

Læg eksemplerne ind her på siden til evig skræk og advarsel, eller send (måske med billedeksempler) dem pr mail til:

[email protected]

På forhånd tak!

Hej Jeg har fået til opgave at indsamle... Vis hele indlægget
35 svar
 Følg tråden
Der er 30 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er selv engang blevet slået ned af en rendegraver det var tilfældigvis mon bror der kørte den. Men vil bare lige sige den slår pænt hårdt når den svinger. Men kom dog ikke noget til verd uheldet heldigvis kunne være gået rent galt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af akselj den 24-11-2008 22:09
For mange år siden var der en af mine daværende kolleger der var ved at svejse under en bil, der faldt en svejseglød ned under hans skjorte; hvad gør man så? Springer op, gløden falder ned på maven, næste reaktion var at rykke ud i bukselinningen for at fjerne gløden


Har jeg også prøvet !

Bare hvor jeg sad og svejste under et bord og så landede gløden lige på det sted den ikke skulle og gik igennem og jeg sad bare og ventede på den gik helt igennem  For man kan aligevel ikke nå at gøre noget, men det gjorde den så ikke, men det var rigtig tæt på

Gik ud på toilettet for at se og der var den gået igennem bukser og de 2 færste lag foran på mine boksershorts men den manglede lige det sidste lag, så det var tæt på

 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
jeg har lavet en af de klassiske.

som lærling skulle jeg sætte kabelkanaler op i en kælder, og skal lige skære et lille hak i kanalen, til det formål havde jeg en stanley kniv en af de gode med trapez formet blad og helt fin ny klinge, da jeg snitter smutter den og tager "blommen" i venstre tommeltot og stopper i venstre pejefinger, av tænker man og tusser op til en af de andre håndværkere for at høre om de har et plaster, de mener dog at jeg lige skal en tur om lægen med den finger, hvilket også resultere i 3 sting og 8 dage hvor fingeren skal holdes i ro.

jeg fik endda ros af lægen, han kunne ikke have lavet et renere snit ;)
det var i 93 og aret i fingeren er der endnu

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Lidt til morskaben:

 

Lægger gulv på mit tørreloft. Skal lige save en stykke træ over. Træet viser sig at være afdækning over elkablet fra elmasten udenfor. Et ordentligt glimt og en ordentligt hak i saven. Heldigvis havde jeg gummihandske på, for jeg arbejde med rockwool.

Har lagt 200 m2 trægulv i mit hus. Finder ud af, at for at få korrekt 10 bræts afstand, at knivblade til min hobbykniv er glimrende afstandsstykker. Vender et blad forkert, og lægger efterfølgende knæet ovenpå. Den skar igennem mine arbejdsbukser, knæpude og ind lige under knæskallen. Det blev til 5 sting.....og blødte af h. til....

VH
Ole

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også