Erfaringer med mundtlige aftaler

Hej Min ekskone har indgået en mundtlig aftale om levering af nogle skabe. Hun siger, at hun har aftalt en pris omkring 10.000, men leverandøren påstår nu, at de har aftalt 18.000 kr. Det er noget som er bestilt og leveret for over 1½ år siden, men jeg har først lige modtaget regningen fra leverandøren, som ovenikøbet imellemtiden har lukket sit firma. Jeg arbejdede selv i udlandet i leveringsperioden, og vi gik fra hinanden da jeg kom hjem. Derfor har jeg ikke haft styr på, pris og betaling. Troede det var betalt, da jeg efterfølgende har talt en del gange med leverandøren, uden at han har nævnt en manglende betaling. Det var lidt baggrund. Hvad er Jeres erfaringer med mundtlige aftaler? Hvem får ret? Og hvordan får man retten på sin side? Håber nogle kan give et godt råd, eller har nogle erfaringer på dette område. En mundtlig aftale er ligeså gældende som en skriftlig, men blot sværere at bevise. Det ved jeg godt. Men hvad gør jeg nu? På forhånd tak
Hej Min ekskone har indgået en mundtlig aftale om... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ret spændende det der, hvornår er fakturaen dateret? hvis den er dateret mens virksomheden stadig var aktiv, ja så har han jo realt krav på det udførte arbejde 10,000 - 18,000 kr., hvis den er dateret efter opløsningsdatoen og hans cvr nr. stadig er påført fakturaen så har han da et forklaringsproblem.
En anden ting er at en privatpersom sagtens kan udstede en faktura dog uden moms, hvis han driver hobbyvirksomhed (omsætter for under 80.000.- pa.) ligemeget hvorledes han har stoppet sin virksomhed, så har han jo lavet et stykke arbejde for jer, så er det vel også rimligt at han får lidt for det, hvis jeg var dig ville jeg betale ham det du syntes er ret og rimligt og så lige skrive et anbefalet brev til ham, at det indbetalte beløb er til fuld og endelig indfrielse..... han får dækket sine omkostninger og lidt til, og i har fået jeres drømmeskab til 10,000. sender han dig yderligere rykkere gør du bare indsigelse, så kan sagen kun gå til domstolene, og det er han næppe interesseret i, da det er en bekostelig erfærde for at inddrive de sidste 8000 han mener han har tilgode og han kommer næppe igennem med det da han ikke kan dokumenterer de sidste 8000.-, jeg vil tro at han lader sagen ligge, men klart nok han skal jo have noget, du har jo modtaget vareren, du nævner ikke noget med fejl eller mangler ved skabet, så det må være som du/i forventede.

Som jeg skrev tidligere, så har jeg intet imod at betale, men kun til den aftalte pris.

Han har drevet firma som enkeltperson.

Fakturaen er udstedt på firmaet papir, men efter opløsnings datoen. Og uden CVR nummer. Jeg har handlet med et firma ikke ham som privatperson.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis