B&O Beovision L 5500 betjenings spørgsmål

Hejsa

Jeg har et ældre B&O Beovision L 5500 tv som virker OK. Det har stået i et par år men min fjernbetjening - Beolink 1000 - er blevet væk.

Jeg har så købt mig en erstatnings fjernbetjening - "Com 3216" som har de samme betjeningstaster som den originale og naturligvis skulle kunne det samme.

Jeg kan godt tænde og slukke, finde TV programmer osv., men hvordan d....... er det nu lige jeg skifter til de 2 AV indgang ( scart-stik ) ?

Jeg har tilsluttet en DVD afspiller på det ene og en Playstation 2 på det andet scartstik - og det har virket før på dette TV

Leverandøreren af remoten siger bare at den kan det samme som den originale, og i diverse B&O brugerfora har jeg ikke kunne finde svar.

Er det nogen der kan hjælpe mig ?

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
Hejsa Jeg har et ældre B&O Beovision L 5500 tv... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars,
Jeg har fat i B&O via et forum på en hjemmeside. De har også været meget behjælpelige med manualer osv., men jeg har ved den gode grød ikke kunnet finde den funktion hvor man skifter over til de AV indgange - scart stik. Det er nok også bare mig som er lidt langsom.
Tak for svarene.
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Lidt usikker på dette: På de nyere B&O tv skal man jo først aktivere indgangen. Dette gøres i menu og derefter ind i setup. Der kan man vælge V-tape, B&O v-tape og mange andre, kan man det på dit tv?

Er du sikker på at alle knapperne på din fjernbetjening virker? Det kan jo være at f.eks. shift knappen er i stykker.
Hej,
Jeg er sikker på at fjernbetjeningen virker - den er helt ny - og en erstatningsfjernbetjening til den originale Beolink 1000 som er blevet væk..

Men jeg kan slet ikke få en menu frem på skærmen....jeg kan fint skifte mellem fjernsynskanaler - men altså ikke kommer over på de signaler der kommer via AV1 og AV2 ( scart stik ) indgangene, som er en video og en Playstation.

Det forbandede er at jeg VED det virker på det TV - for det har gjort det før !!

Med venlig hilsen

Vangsøe

Vangsoe
Jeg har aldrig haft den store tillid til erstatningsfjernbetjeninger og absolut ikke til B&O. De virker generelt af hel.... til. Jeg er ret sikker på at du skal trykke shift v-tape.

Har du den gamle B&O fjernbetjening endnu? Det er meget tit at det bare er en rensning der skal til. Hvis du er usikker på dette kan jeg skrive en lille guide.
Hej,
Jeg er nu ret sikker på at den erstatnings fjernbetjening virker som den skal. Den har de samme symboler som Beolink 1000.
Jeg er nået frem til at de to scart indgange kan være v-tape og sat.
Når jeg så via menu´en går ind på disse to, kan jeg ud for hver vælge "new" - men ifølge manualen skal man så vælge "go-to" for at søge kanal. I stedet for så at vælge pil frem eller tilbage - for at søge selve kanalen, skal man trykke "turn" - så skulle man komme over på de to scart-ingange. Men der sker IKKE noget når jeg trykker "turn" i denne situation...
Problemet er altså at jeg ikke i menu´en kan bede systemet om at søge på enheder i de to scart-indgange...nogen der har flere ideer ?
Med venlig hilsen
Vangsøe

Vangsoe
Annonce
Du skal ind i Menu nederst til højre her skal du vælge hvilken knap der går tilscart 1 og scart 2

<p>Mikkel</p>

Hej,

Jeg kan godt gå i menuen - men hvordan vælger jeg knap til scart 1 og 2 - det er problemet.

Tak

Med venlig hilsen

VAngsøe

Vangsoe
jeg har samme erstatnings fj. betj. Virkede upåklageligt på mit MX 5500 men så fik jeg MX 8000 og nu kan den tænde, stille lyd men ikke tage v-tape og andet...
Min kone har et MX fjernsyn samt en Com 3216.
Jeg har haft samme AV1/AV2 problem som nævnes her. Min forhandler af Com 3216 påstår denne fjernbetjening kan det samme som den originale og man bør slå op i manual for at få svaret, disse to påstande har jeg ikke har mulighed for at kontrollere. Heldigvis gav han lidt hjælp, man skal huske også at prøve at trykke på shift samt at huske at gå ind i menu og sætte både AV1 og AV2 korrekt op.
Med både en tændt spille box i AV1 og tændt DVD i AV2 lykkedes det mig (efter en del forsøg) med SHIFT + SAT at få en rullende skærm, med lyd og billede bestående af en blanding af de to signaler HURRA.
Dvs. jeg kan godt klare mig med denne løsning da jeg blot skal lade være med at tænde disse to samtidigt.

DK-Hawk

Hmmmm - tror jeg forstår hvad du mener - det skal prøves - takker !
Mvh
Vangsøe

Vangsoe
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis