Fjerne Yahoo toolbar

Jeg har fjollet ved at installere den absolut værdiløse Yahoo toolbar på min PC.

Så har jeg nogle gange forsøgt at afinstallere skidtet, men det lader sig ikke gøre som med så meget andet unødvendigt programværk.

Hver gang jeg trykker på fjern i afinstallationsprogrammet, ryger den lige tilbage igen. Det kan jeg så blive ved med, men nej. Det virker som om man har lagt noget virusagtigt lort ind i programmet, så afinstallation er vanskeliggjort.

Er der nogen, der gider give mig en detaljeret opskrift på at fjerne skidtet.
Nu er det også gået hen og blevet en besættelse for mig at få det væk, idet jeg gerne selv vil bestemme, hvilke programmer jeg vil beholde!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et par muligheder
http://www.ritaolesen.dk/tips/fjern_yahoo_toolbar.htm

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/toolbar/troubleshootie/toolbar-08.html

mvh

Tak klaudi

Ritas ide fjernede toolbaren fra browservinduet, så den i det mindste ikke tager plads op længere, men den kom desværre ikke ud af programmerne, så der fylder den stadig.

Yahoos egen vejledning er så snedigt indrettet at "Websiden kan ikke vises" og kan således ikke fjernes ad den vej

Fantastisk at et så stort foretagende laver den slags nærmest virusagtigt lort.

Jeg håber på at en eller anden kan hjælpe mig

Med venlig hilsen
ktm

Ja, det er noget stads.

Du skal gøre følgende for at fjerne Toolbar'en.
 1) Hent programmet HijackThis hos TrendMicro (http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis). Vær opmærksom på at HijackThis finde en masse elementer registreringsdatabasen, som ikke må slettes.
 2) Åben HijackThis og kør en "Scan and Log file".
 3) Opload logfilen her i forum'et, så skal jeg fortælle dig hvilke entries du skal slette i forbindelse med Yahoo-toolbar. Vigtigt: Slet ikke selv nogle entries.
 4) Efter du har fjernet (fix'et) disse entries, sletter du mappen fra c-drevet. (typisk, c:\programmer\yahoo)

Mvh

KLA

Tak for linket.
Jeg har nu fået lavet en log, som jeg dog har tilladt mig at sende til dig som PM. Håber det er OK?

Sikke dog en lang liste, som jeg håber siger dig noget! :)

Jeg kan godt fornemme at man her kan komme til at lave noget uheldigt, når man ikke aner en disse om, hvad det går ud på.
Jeg er dog mildest talt forarget over, at Yahoo laver noget sådant.

Med venlig hilsen
ktm

Du må gerne poste løsningen her når det er klaret.
Jeg vil da gerne se hvordan man kommer af med skidtet :)

mvh
Annonce

Hej ktm

Umiddelbart det eneste der er tilbage (set udfra logfilen) er den entry der hedder: O3 - Toolbar: (no name) - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file).

Den skal du markere med et flueben og trykke på knappen "Fix". Herefter forsvinder den. Prøv lige at se om det ikke skulle gøre det.

Normal laver Yahoo Toolbar 2 entries, som begge hedder noget med Yahoo. Men efter som du allerede har fjernet noget af Toolbar'en, så er den 03 entry den eneste tilbage.

Mvh

Kim

Jeg har forsøgt at Fixe!!! et par gange og genstarte men jeg kan ikke få lortet væk.

Jeg har scannet et par gange siden og loggen kommer så ud som et Word Pad dokument, som jeg fornemmer ikke rigtig har fat i programmellet.
Jeg kan fint sætte fluebenet men så sker der ikke rigtig mere.

Lad mig straks sige, at jeg er total ignorant på IT

Med venlig hilsen
ktm

Bare lige så vi er enige... så skal du køre en scanning, sætte flueben ved det punkt jeg har udpeget og herefter trykke på fix.
--> Sniffer.

Ja, det er sjovt nok den samme løsning de har.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis