Fjerne Yahoo toolbar

Jeg har fjollet ved at installere den absolut værdiløse Yahoo toolbar på min PC.

Så har jeg nogle gange forsøgt at afinstallere skidtet, men det lader sig ikke gøre som med så meget andet unødvendigt programværk.

Hver gang jeg trykker på fjern i afinstallationsprogrammet, ryger den lige tilbage igen. Det kan jeg så blive ved med, men nej. Det virker som om man har lagt noget virusagtigt lort ind i programmet, så afinstallation er vanskeliggjort.

Er der nogen, der gider give mig en detaljeret opskrift på at fjerne skidtet.
Nu er det også gået hen og blevet en besættelse for mig at få det væk, idet jeg gerne selv vil bestemme, hvilke programmer jeg vil beholde!! :-)

Med venlig hilsen
ktm

Jeg har fjollet ved at installere den absolut... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nå, synes du det er sjovt nok???
Der er da intet sjovt ved skrammel på pc'en.

Sniffer  
Skrevet af kla den 05-11-2008 18:53
Bare lige så vi er enige... så skal du køre en scanning, sætte flueben ved det punkt jeg har udpeget og herefter trykke på fix.

Jo. det har jeg gjort, og nu hvor jeg prøvede igen, kan jeg også se, at den er forsvundet fra loggen.
Når jeg så går ind i menuen med "tilføj eller fjern" programmer i  "denne komputer" optræder den stadig der:

Det kunne så ikke lade sig gøre at vise teksten!
Men den står med 1,13 Mb, så det er da også til at leve med, hvis det ikke kan være anderledes.

Er det korrekt antaget, at dette er noget i stil med virus?

Med venlig hilsen
ktm

Super. Hvis den kun hænger i tilføj/fjern programmer, så kan du fjerne den ved på denne:

1. Klik på "Start" og "Kør..." og skriv: regedit
  2. I registreringsdatabasen skal du finde mappen: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall
  3. Her finder du alle de programmer der er listet i tilføj/fjern programmer (også skjulte programmer). Find mappen der hedder noget med "Yahoo Toolbar" og slet denne mappe.

Prøv at se om det giver det fjerner det sidste snavs fra Toolbaren.

Vedr. dit virus spørgsmål, så dækker begrebet virus over rigtig meget, men betragt alt hvad du har på din maskine, som er uønsket, som virus. Lige som alt uønsket vækst i haven og kan defineres som ukrudt.

Fjern den i harddisken
Først gå i start, derefter i kontroldpanel så imd i tilføj og fjern programmer og fjern den der.

Derefter gå i start tryk på søg, så skriver i navnet på mappen yahoo toolbar og klikker på søg, så søger den efter den på harddisken, når der så kommer en masse op, højreklikker i og trykker slet.
Det sidste snavs ville ikke lade sig fjerne med "regedit" (måske med Roundup" :) )
Jeg har forsøgt med en genstart, men ak. Nu er det jo heller ikke livet om at gøre, men jeg er da dybt forarget over at et firma som Yahoo vil være bekendt at lokke folk ud i noget sådant snavs. Jeg skal i alle tilfælde ikke have mere af deres bras ind på min computer.
Jeg er spændt på i morgen, om det så forsvinder efter en nats stilstand.

Og Renault ejer, jeg hår prøvet med fjern/tilføj mange gange, men nu kommer der ikke noget frem mere når jeg søger, så jeg må have fået udryddet de væsentligste bestanddele efter Kla's opskrifter, siden der ikke kommer noget frem ved søgning, som du foreslår.
Jeg fik tidligere en rude op, der spurgte om jeg ville slette hele mappen med indhold vedr. Yahoo, hvilket jeg bekræftede, men derved røg teksten i fjern/tilføj altså ikke.
Den står tilbage med 1.13 Mb

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Det har jeg oplevet med andet.....
Jeg fjernede resten med Ccleaner. Under Værktøjer er der en side til at fjerne programmer med, ligesom den i windows.

Sniffer  
hvis du ikke har fået den fjernet endnu så kan jeg fjerne den for dig :=)

På forhånd tak :)

Jo tak, men nu har jeg stillet mig tilfreds med, at den kun optræder, på listen der fremkommer når jeg rekvirerer "tilføj eller fjern programmer".
Stadigvæk er jeg lettere rystet over at Yahoo laver den slags "virus"agtige programmer.

Med venlig hilsen
ktm

Det er en rigtig god idé at fjerne resten af programmet - og CCleaner som Sniifer nævner i er meget effektivt. Jeg bruger det selv!

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Så tog jeg mod til mig og prøvede så denne Crap Cleaner! :)
Det tog så det sidste.
Tak for deltagelsen i mine tosserier!!

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis