Rationel vinduer

Jeg har købt rationel vinduer til mit nye hus og har fået dårlige erfaringer.
der mangler udfræsning til låse , bundstykker der er flækket ved døre , døre der ikke k
kan lukkes eller låses jeg sendte servicerapport for 5 uger siden.
er der andre der har tænkt på at købe rationel vinduer så find et alternativt produkt.

Jeg har købt rationel vinduer til mit nye hus og... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Alle har jo lov at skrive hvad de vil og som en anden også så rigtigt skriver er der stor forskel på folks sans for "kvalitet" og ikke mindst hvad dette meget uspecifikke begreb dækker over......... Der kan jo være mange årsager til at folk skriver det de gør og selv om det slet ikke behøver være tilfældet, var det første der slog mig da jeg læste "Naverens" indlæg var, "at han måtte have et eller andet afhængighedsforhold til Rationel" ......... men det er jo kun tanker.At rationel ikke er dyrere end så mange andre leverandører er jo temmeligt uspecifikt og alt efter hvordan man ser på det og hvilke serier der tales om, er det vist langt fra sandt.
Naver - kom med nogle helt specifikke eksempler!
Du skriver "Det er da helt bestemt et flot vindue"..... Det her lyder enten som en salgstale eller som en meget subjektiv vurdering, som vel ret beset ikke har så meget med sagen at gøre. Personligt har jeg ikke ret stor interesse for design, men er langt mere interesseret i hvilke tekniske egenskaber produkterne har. Det jeg vil kalde kvalitet er bl.a. lav U-værdi, lang holdbarhed for produktet, helst minimal vedligehold, høj minimumstemperaturværdi, stor lys- og energiindfald m.v.
Hvis jeg går ud fra mine kriterier for kvalitet kan man jo godt sige at der også kan være en vis relativitet, men tager vi fx Rationels vinduer kunne det være interessant at høre hvilke parametre der gør, at du betegner produktet som "høj kvalitet". Flere fagfolk foreslog ved seneste høring at der kom et krav til minimumstemperatur på indersiden af produktet. bl.a. begrundet i, at der er en relativt enkel måde for alle, herunder den almindelige kunde, hvorved man kan kontrollere, om produktet lever op til de "fine" specifikationer der fremgår af stort set alle de større leverandørers brochurer. Denne meget vigtige parameter vil bl.a. Rationel vinduer IKKE udlevere!!!!!! årsagen hertil kan man jo kun gisne om. Mine gisninger går dog ikke i positiv retning ;-)
Jeg kan jo ikke modargumentere at du kun har gode erfaringer med rationel, men Rationel er ikke perfekt. Nu skal det ikke lyde som om jeg "har set mig sur på " fx rationel. Det har jeg sådan set ikke. Mine udgydelser gælder sådan set stort alle de danske leverandører. Protec er et andet eksempel jeg kunne trække frem. På trods af deres gode reklame for 7-serien af GRP så har de da haft mange problemer med denne. Herunder en del tilfælde af uforventet kondens. Begrebet "Uforventet"  anvendes velvalgt idet jeg har lagt deres (lidt for "fantastiske") temperaturprofil til grund for min bemærkning. Deres specialdesignede lukkebeslag er ofte skævt placerede og bliver relativt hurtigt slidte. Desuden korroderer en stålpal i fugtig miljø, således åbning til sidst kan blive umulig. -Og sådan kan jeg sådan set blive ved.
Ser man det fra fx rådgiverside er der altså forbavsende mange problemer der stadig ikke er løst i den danske vinduesbranche. Dette er også én af årsagerne til at flere arkitekter/bygherrer ikke vil have danske leverandører og sågar håndværkere til at lave fx positivhuse. Danskere er simpelthen for lemfældige med såvel specifikationer/produkternes egenskaber sammt deres håndværk.......
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også