Startproblemer - Renault Megane 99

Jeg har en Renault Megane fra 99. Fra juni måned har den periodisk haft startproblemer. Talte med mekaniker fra Renault. Han sagde, at hvis nøglen var slidt kunne startspærre have problemer med at genkende den.
Vi har sprøjtet låsen med rensespray, så har den startet fint en måneds tid.
Man kan høre motoren løber rundt, men den starter ikke. Det er ellers en dejlig
bil. Ærgerligt, når man ikke kan være sikker på den starter næste gang man skal noget. Har måttet tilkalde Falck to gange, hvor han drejede nøglen og vupti - så startede den. De mente det var startspærren, men sagde, at det kunne være en
dyr historie at finde fejlen, da den er periodisk.
Er der nogen som kan hjælpe??


Irene
Jeg har en Renault Megane fra 99. Fra juni måned... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej stephan

Vi har samme problemer med vores megane.

Hvor sidder den omdrejnings føler ?

Mvh brian

Hej.
Jeg har samme problem med min Renault Clio fra 2004. Har prøvet at skifte følgende:
Starter
Relæ
Antennering

Derudover er ledninger også blevet undersøgt, den har fået kontaktspray og der har været tester på (som ikke viste noget).
Renault siger at det måske kan være styreboksen, men at det lige så godt kunne være alt muligt andet.
Jeg har prøvet med begge nøgler og det hjælper ikke at skifte, når bilen melder fejlen.

Jeg har både været ved min lokale mekaniker, Renault "autoriserede" værksted, Elektronikmekaniker og så igen ved Renault... Det har kostet mig over 7000 kr nu og vi nærmer os ikke engang et svar. Somme tider starter bilen 14 dage i streg uden problemer, andre gange vil den bare ikke. Jeg kan kun prøve at dreje nøglen frem og tilbage indtil den kommer. Det længste jeg har ventet på denne måde, var halvanden time.

Vil også gerne vide, hvad det koster at omkode nøglerne, hvis det kan hjælpe?


Mvh

Skralle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis