Startproblemer - Renault Megane 99

Jeg har en Renault Megane fra 99. Fra juni måned har den periodisk haft startproblemer. Talte med mekaniker fra Renault. Han sagde, at hvis nøglen var slidt kunne startspærre have problemer med at genkende den.
Vi har sprøjtet låsen med rensespray, så har den startet fint en måneds tid.
Man kan høre motoren løber rundt, men den starter ikke. Det er ellers en dejlig
bil. Ærgerligt, når man ikke kan være sikker på den starter næste gang man skal noget. Har måttet tilkalde Falck to gange, hvor han drejede nøglen og vupti - så startede den. De mente det var startspærren, men sagde, at det kunne være en
dyr historie at finde fejlen, da den er periodisk.
Er der nogen som kan hjælpe??


Irene
Jeg har en Renault Megane fra 99. Fra juni måned... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej alle

Jeg ve det er en 4½ år gammel tråd, men jeg har præcis det samme problem med min Megan.

Jeg vil derfor høre, hvad I fandt ud af dengang, at fejlen var, og hvad det cirka kostede at få lavet.

Håber meget, at I kan hjælpe mig.

God sommer til jer alle
Skrevet af Irene Olsen på 25 sep 2008 08:32

Hej

Tak for dit svar - det lyder som en rigtig god ide.

Vi købte bilen brugt, da den var 4 år gammel og har ikke skiftet batterier, og vi har brugt begge nøgler.

Jeg vil fluks købe et nyt batteri.

Hilsen

Irene

 

Hej

Batterier i startnøgler er til cantrallås fjernbetjeningen  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De har absolut    I N T E T   med transponderen (startspærren) at gøre  den får sin strøm fra motorstyringen !!!!

Rensning/smøring af tændingslås gør heller ikke nogen gavn for startspærren  !!!!!!!!!!

Startspærrer på Renault biler er slemme til at tabe kodningen og så kan bilen ikke starte.


Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis start spæren har tabt kodningen, er det vel ikke en periodisk fejl?
Så vil bilen vel ikke kunne starte, en gang imellem?
Skrevet af je__ns på 27 jul 2013 13:48
Hvis start spæren har tabt kodningen, er det vel ikke en periodisk fejl?
Så vil bilen vel ikke kunne starte, en gang imellem?
Hej
Jo bilen opfører sig lige netop på den måde fordi den periodevis godt kan læse nøglen og andre perioder ikke !
Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Er der nogen der har fundet svar på de kort problemer , begge mine kort nøgler de driller, ved aldrig om bilen vil starte , min låse knap den vil ikke låse , vil altid godt låse op , men meget sjælden låse ,, og sammentider vil den ikke læse kortet ;(((

Jøps.

Tag begge kort, eller nøgler, besøg et renault værksted, og lad dem kode nøgler eller kort om, så er problemet løst.

Vi har 4 testere, men ingen af den løser dette kendte renaultproblem.

Jeg har få denne fejl rettet.

Fremgangsmåden er følgende:
1. Fjern unødvendige nøgler i dit nøgle bundt. Vægten slider på tændingens låsen.
2. Skift omdrejnings følere, denne volder problemer med startspærren

Ps.
Jeg kende en god mekaniker hvis det er
Mvh. Stephan
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis