Fjernvarmen røvrender os

Jeg er fuldstændig uforstående overfor at vores fjernvarme leverandør forlanger 1000.- pr meter når de skal grave rende til at få lagt fjernvarme ind... Røret i sig selv koster 140.- og der er den eneste udgift der er til varer - resten er arbejdsløn, brændstof osv. osv.

Hertil kommer så min forundring at man ikke selv må grave renden ud til vejen når det er betydeligt billigere selv at få nogen til det...

Kraftvarmeværket mener at de har krav på at udføre det komplette arbejde... Kan dette virkelig passe...?
Jeg er fuldstændig uforstående overfor at vores... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af znapster den 23-09-2008 09:22
Skrevet af Håndværkeren den 23-09-2008 09:06
Skrevet af jancar den 23-09-2008 08:24
Kan det ikke være at de rer tilslutningspligt? Min kammerat har lige købt grund og skal bygge hus på det. Han er i nøjagtig samme situation. Jeg mener at han sagde at han ikke kunne slippe for at blive tilsluttet.

mvh jan

Selvfølgelig kan han slippe for at blive tilsluttet fjernvarme værket, sidste år faldt der dom ved Landsretten netop om emnet at være tvunget til at aftage varme fra et varmeværk. De må ikke tvinge andre til at modtage deret produkt.
(og hvor var vi så ellers henne, det kunne blive den rene Bananrepublik)
Tænk hvis man kunne tvinge andre til at købe ens produkt, så kunne jeg have været mange milionær i dag ved at sælge plasticposer fyldt med luft til dig og mange andre



Som det ses her: http://www.ens.dk/sw13713.asp  Så kan man blive pålagt at blive tilsluttet. Jeg skrev ikke noget om at han var tvunget til at aftage varmen. man kan jo have et oliefyr til at supplerer med eller andre varmekilder.

mvh jan
Skrevet af jancar den 23-09-2008 09:46
Skrevet af znapster den 23-09-2008 09:22
Skrevet af Håndværkeren den 23-09-2008 09:06
Skrevet af jancar den 23-09-2008 08:24
Kan det ikke være at de rer tilslutningspligt? Min kammerat har lige købt grund og skal bygge hus på det. Han er i nøjagtig samme situation. Jeg mener at han sagde at han ikke kunne slippe for at blive tilsluttet.

mvh jan

Selvfølgelig kan han slippe for at blive tilsluttet fjernvarme værket, sidste år faldt der dom ved Landsretten netop om emnet at være tvunget til at aftage varme fra et varmeværk. De må ikke tvinge andre til at modtage deret produkt.
(og hvor var vi så ellers henne, det kunne blive den rene Bananrepublik)
Tænk hvis man kunne tvinge andre til at købe ens produkt, så kunne jeg have været mange milionær i dag ved at sælge plasticposer fyldt med luft til dig og mange andre



Som det ses her: http://www.ens.dk/sw13713.asp  Så kan man blive pålagt at blive tilsluttet. Jeg skrev ikke noget om at han var tvunget til at aftage varmen. man kan jo have et oliefyr til at supplerer med eller andre varmekilder.

mvh jan
Det er ikke et issure - jeg har fået lov af kommunen til at oprette selvstændigt varmeanlæg...

Hold jer nu til emnet - er det muligt selv at grave renden...?

Er klar over hvad emnet er,- sorry. Men jeg synes nu alligevel det er relevant at svare på Håndværkerens indlæg, når det viser sig at forholde sig anderledes.

Min før omtalte kammerat kunne heller ikke få lov til at grave renden selv. Han var godt og grundig sur over at fjernvarmeværket mere eller mindre bare kunne forlange hvad de ville for arbejdet,- og derved blev det.

Det kan være at energistyrelsen, som jeg linkede til (og som allan også henviste til), kan give dig et svar på hvilke rettigheder du har. : www.ens.dk/sw11364.asp

Måske de her kan noget: www.energiklagenaevnet.dk/sw153.asp

I århus har de en pris hvis man graver selv, og en anden hvis selskabet graver: www.aarhuskommune.dk/view/borger/miljoe_energi/varme/borger_varme_priser_betaling/2008_priser_fjernvarme/view_col2_2008_priser_for_fjernvarme.htm?_page=4563742

mvh jan
Men 1000 kr meteren er nu ikke en urealistisk pris. Der skal 2 folk til det var de første 750 kr og en gravemaskine til en et par hunderede i timen også så 1000 kr meteren er ikke urealistisk og de dækker jo renden til igen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hos vores fjernevarmeselskab koster en stikledning 10000 lige meget om det er 100 m gennem brosten eller 5 meter gennem græs.
Så kan man få et par hundred for hver m rende man selv graver.

Synes godt nok ikke det andet der er rimeligt !
"""Jeg har anmeldt dit svar for at være reklame der ikke har noget med emnet at gøre... Så du kan tage din varmepumpe og stikke den op i røven..."""

Må man ikke hjælpe og give hjælp her på L.D.S.?????

Hvad var det lige "Groenbaek" gjorde galt???

Jeg vil da gerne, være den første til at sige tusind tak til Groenbaek for hans velvilje til hjælp
 

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  



Hvad var det lige "Groenbaek" gjorde galt???



Kan du ikke fortælle mig hvad hans svar har med at grave en rende at gøre...? Udover han kan skaffe mig en billig pumpe som jeg i øvrigt ikke har efterspurgt...
Kan da kun sige, du har da en ufattelig kort lunte - "Groenbaek" forsøgte da kun at give den hjælp han havde tilrådighed.
At du ikke lige fangede den nå ja - jeg læser også med her, og synes da det er ok, at der bliver givet en god bred vifte af gode råd til de spørgsmål, der bliver stillet.
At andmelde et godt og velment råd, hvad vil du forøvrigt med det????

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis