Varme problem

Hej

vi har et problem, med at varme vores hus op, som vi går og laver en del ting ved. Så nu kunne vi godt bruge nogle ideer.

Vi købt det for 1år siden, der var rigtig koldt hele sidste vinter max 18grader.

Der var da vi købt det sat et træpille fyr op et år forinden, om det ikke er stort nok kan jeg ikke finde ud af, ved det er 9kw ved eldrift.

Det står i kælder som ikke er opvarmet 100m2

Så har vi en stue etage som også er 100m2

Så har vi en 1. Sal på 80m2 fuld loft højde

Det er en bungalow-villa fra 1939

Ydermuren er lavet af muresten og er 30 cm tyk, om der er isoleret i hulmuren ved jeg ikke, det er muresten i ude-delen af væggen, og så er det også muresten i inde-delen af væggen.

Vi har igen problemer med at få varmt vand (brugsvand) men der kommer ikke nok varme rundt i radiatoren, vi kan sæt fuld tryk på 2-3 radiator og så er der ikke mere at komme efter i resten af huset.

På loftet ligger der ca. 100mm tørv og så en krysfiner-plade, og så ca 100mm rockwool ser ud til at det er granulat,

Det skal dog meget snart laves om så der ikke er tørv mere og heller ikke granulat, men i stedet bliver lagt nogle batts det bliver nok 200mm spær er 200mm så 2 x 100mm

Men hvad skal vi gøre for at få et tilskud til vores fyr? Eller skal det laves helt om? Der kan sættes en akkumuleringstank til fyret.

Men er der nogle som har en god ide til at få varme? Mens jeg skriver dette indlæg er der 16grader alle radiator er dog lukket… og ja jeg har vintertøj på :-)

Vi vil gerne op og have en 21-22grader syntes vi er behaligt :-)

Håber du mange gode ideer, jeg har tænkt på en del ting selv men ved ikke hvad det skal være, har tænkt på en træpilleovn, eller em normal brændeovn (så skal der laves en ny skorsten), luftvarmepumpe, osv.

Men kom gerne med jeres ideer og tips og råd…

Hej vi har et problem, med at varme vores hus op... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kigger ind på den side, og inden jeg spøger bruge jeg søg :D
Jeg renser det normalt være 14. dag, for aske osv.
brænderen på linket er ellers en ok brænder og yder op til 20kw kedlen lige så så den stor nok til dig
ingen grund til at købe nyt den skal bare justeser
og med kun 16kg piller er du MEGET LANGT fra max ydelse

kører brændere hele tiden eller pauser den meget ? hvordan ser asken ud ? hva det om sommeren i overtog huset?


jacob faglært svejser IWP

[email protected]

Altså en af mine gode venner, flyttede i hus sammen med sin kæreste sidste efterår, hun var gravid med tvillinger, og de stod i noget nær samme situration som dig.

Jeg arbejder til dagligt som køletekniker, og derfor anbefalde jeg ham at springe ned i Harald nyborg, og købe en varmepumpe som de kunne bruge imens renovering stod på, den de købte var ydede ca 4,4 kW, deres hus var i 2 plan, så vi satte dem op i forbindelse med trappen som føre til 1 sal.

og det må jeg sige at det løste problemet med det samme, istedet for at kunne holde en temperatur i huset på 17-19 grader fik de den op på 24, men som der også bliver skrevet så er det kun en stakket løsning, idet den kun "hjælper" og ikke løser problemet, nu er der færdige med huset, og efter at huset er blevet godt efter isoleret så løste problemet med husets varmekilde.

de har godt nok valgt at beholde varmepumpen. men kun til brug når de er på ferie i de kolde måneder. fordi den kan holde 12 grader.

 

Venlig Hilsen Frederik G.


Køletekniker & Energiteknolog.

Hej 3pac

Du skriver at du kan få varme på 2-3 radiatorer. Hvad sker der hvis du lukker for dem. Kan du så få varme på de andre radiatorer ?

Det kunne være at dit problem skyldes manglende indregulering af radiatorerne/eller at du har skruet så meget op for dem at de ikke lukker (jeg formoder at der er termostatventiler på radiatorerne). Er dette tilfældet vil vandet så blot fise den nærmeste vej tilbage til kedlen igen (gennem de radiatorer du har fuldt åbent). Prøv derfor at lukke disse og se om der så kommer varme på nogle af de øvrige.

Hvis dit problem kan indskrænkes til manglende indregulering kan du løse det ved at skifte radiatorventilerne til nogle mere moderne med mulighed for at regulere den vandmængde der bliver disponeret til hver radiator. Det er også muligt at der allerede på returen sidder en sådan ventil, er det tilfældet skal du blot skrue lidt ned for disse.

Der kan også være andre installationer der "kortslutter" dit varmeanlæg f.eks ureguleret vandbåren gulvvarme, håndklæde tørre m.m. har du nogle sådanne og de blot er forsynet med en returbegrænser er det myligt at du skal anbringe en indreguleringsventil her så du begrænser de vandmængder der bruges her.

Held og lykke
Hilsen
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis