Stålspær

Hej er helt ny på forum

Mit problem er at jeg skal igang med en ny garage på 8x11 m og spær skal være i stål
da jeg vil have fri højde i garagen, fuld muret og tegl tag (altså tungt tag) . spørgsmålet er så hvilke dim skal spærene have og var der muligvis nogen der ligger inde med tegninger på sådanne, har mulighed for at få en til at lave dem.

Mvh  Kito

Hej er helt ny på forum Mit problem er at jeg... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
puuha Koluda en streg i regningen
men det kan da ske for selv den bedste
det var da godt det var dit eget project
og ikke en kundes, så havde du måtte arbejde gratis

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

He he, jeg har ikke fået lov til at bygge hallen endnu.

Den er kun på tegnebordet, og fik afslag på at bygge hallen som erhversbygning, så må den ikke være større end 250m2, så bliver en privat ejet bygning da jeg ikke ønsker hallen så lille, men så skal jeg lige have økonomien på plads først.

Men jeg blev selv overrasket over prisforskellen på at bygge det i stål vs. limtræ og spærtræ, bare fordi der skulle tungt tag på bygningen.
bor du ikke i landzone så burde det da ikke være et problem
men det kan godt være jeg har misforstået det med byzone
og landzone
en anden ting , er din kommune erhvervsfjendsk og ikke ønsker flere arbejdspladser
i kommunen , så er det da bare med at få rykket teltpælene op, med et rabalderslag
i avisen

You know the old saying- if it ain´t workin´,get a bigger hammer. Or better yet- if it ain´t broke fix it till it is. Well, with these tools you´ll have no problem.

Mine forældre er for længst gået på pension, men har næppe haft mere travlt end nu.
Dagen starter kl. 06 så man er klar til kl. 7 hvor dagens dont starter. Der er tagrender som skal renses, udhæng som skal males og græsstrå som skal rettes. Slap dog af og nyd jeres otium for pokker, men jeg taler for døve ører.
Noget jeg noterede mig, var da faderskabet for nogle år siden fik den geniale ide at installere noget solvarme. Den lokale VVS-mand afgav et bud på opgaven og installerede det. Jeg kender det ikke i detaljer, men det var noget med at det var blevet udført med kobberrør som ikke var inkluderet i tilbuddet.
VVS-manden ringer så til min far og redegør for den bøf han har lavet og de bliver enige om at slå halv skade.
Det er sådan de ordner forretninger ovre i det mørke Jylland.

"Lad falde hvad ikke kan stå"

Skrevet af Høvlebænk på 24 apr 2010 23:37
bor du ikke i landzone så burde det da ikke være et problem
men det kan godt være jeg har misforstået det med byzone
og landzone
en anden ting , er din kommune erhvervsfjendsk og ikke ønsker flere arbejdspladser
i kommunen , så er det da bare med at få rykket teltpælene op, med et rabalderslag
i avisen
Jo, bor i landzone.

Men den nye erhvervspark ligger ikke så langt fra mig, så den henviser derud til hvis det skal være en større erhvershal, men har ikke opgivet at få den bygget endnu....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også