nyt tag

Hej,

Vi har fundet vores drømmehus (rækkehus). Vi har været oppe på loftet og har set utæthed i taget. Nu venter vi på tilstandsrapporten.

Det jeg gerne vil spørge om;

Hvordan finder vi ud af at købe de rigtige materialer ind til den rigtige pris. Vi har søgt lidt på google og vi får en beregning på ca rund tal 500.000 , det ikke til at forstå at det kan være så dyrt , det lige før man kan bygge et halvt hus for de penge....

I må meget gerne linke de relevante sider til os så vi kan finde den billigste løsning.

tak på forhånd til alle jer kloge hoveder...

hilsen

ela
Hej, Vi har fundet vores drømmehus (rækkehus).... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej, beløbet lyder til at overkomme :)

Dvs. vi kan sagtens regne med en ca 100.000 kr. som ekstra udgift til taget.

tak for svaret.

Hilsen

ela

 

 

 

 

 

Ja, det er til at se priserne svinger. Jeg kan sige at vi lagde et tag for ikke så længe siden, på ca. 180 m2. Kunden havde selv købt materialer, hvilket både var godt og skidt, da der manglede en del. Prisen for tømrerarbejdet lå på ca. 34.000. Der var tale om Benders tegl yderligere blev der opsat nye render.

Nedtagning samt bortskafning af gammelt tag

Nyt spærtræ på siden af eksisterende spær for opretning

Huntonit undertag

Randers vingetegl type gammel dansk

Grater samt rygning lagt i mørtel

Nye zinktagrender samt inddækning over karnap

Kun kvist på side som er synlig på billede, husets grundplan er 101 m2 og tag hældningen er cirka 49 grader.

Pris cirka 315.000 kr.

Vi havde selvfølgeligt fået et tilbud inden arbejdet startede, og jeg skal da være ærlig at sige, at jeg havde gættet på omkring 100.000 kr. mindre, men jeg blev klogere. Det der gik absolut mest tid med, var mørtelarbejdet ved grater og rygning.

Hilsner Ole

Flot tag iøvrigt, der er en del mere arbejde i det billede du har sendt OBJ75 end i et rækkehus, så det kan kun blive billigere end OBJ75 har betalt
OBJ75, når man lukker på den måde, hvordan ånder taget så.

Jeg studerede det nøje da jeg selv lavede nyt tegltag, dette mht. udluftning i tagfod / tagtop.

Hvordan fungerer udluftningen når man laver det på gammeldags måde med grat.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
I øvrigt flot hus/tag. Lavet med 100% respekt for det originale.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det har også undret mig, hvordan nogle tage helt kan undvære ventilation ved kip. Jeg fandt ud af (et eller andet sted på nettet), at vingetegl anses for så åbne, at der forekommer naturlig ventilation i hele tagfladen. Dette gælder naturligvis kun, når der er undertag, og taget ikke er understrøget - altså nyoplagte tage med vingetegl. Vælger man istedet en falstagsten anses denne åbenbart for mere lukket, hvorfor der forlanges ventilation ved kip i form af den moderne (og grimme) skruede rygning eller ved et passende antal tudtagsten...

Mvh Jax
Jeg må tilslutte mig at det er et ualmindelig smukt tag. Jeg kan godt lide, at man ikke er forfaldet til at sætte sortglasserede tegl på! :)
Er det nødvendigt med særlig udluftning, når det er et tegltag, som jo ikke i sig selv er 100% tæt, jeg mener teglene slutter jo ikke helt 100% mod hinanden?
Jeg spørger af ærlig uvidenhed!
I gamle dage brugte man da ikke udluftningshætter eller lignende, ja faktisk brugte man ikke undertag, men nøjedes med understrygning, af tvivlsom beskaffenhed, og stadig ingen udluftningstegl. Sådanne huse lever da i bedste velgående, har jeg set ved flere lejligheder.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der var vi vist lige hurtige....

Man er jo blevet klogere mht. ventilation i de senere år. At så mange gamle huse lever fint skyldes jo nok diverse utætheder og krakeleret understrygning, der gør at taget kan ånde alligevel....

Mvh Jax
Først og fremmest, ihh tak for de pæne ord

Med hensyn til tagventilationen, fik jeg en forklaring som minder meget om det JAX fortæller. Jeg fik at vide, at et tag lagt med vingetegl var noget nær det mest utætte der kunne lægges. Der ud over er der i huntonit pladerne ventilationshuller. Jeg fandt vedhæftede billede på huntonit.dk, det er forsiden til brochuren for produktet, man kan lige ane nogle sorte klatter hist og pist Brochuren er tilsyneladende ikke mulig at downloade, men i den findes der en beskrivelse.

Om det hele holder rent byggeteknisk skal jeg ikke gøre mig klog på, men håber ganske meget på det  

Hilsner Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis