Købes: Prof Myregift

Har lige lagt 110m2 terrasse og har lidt problemer med myrer. Vil helst ikke have den undermineret, så har brug for noget effektiv myregift. Har tidligere ikke haft den store succes med det der købes i butikker. I 2001 købte jeg noget myregift ved et skadedyrsfirma. Kan ikke huske hvilket. Noget klistret noget, med en lidt krads lugt, hvor der kun skal en lille sjat i bunden af vandkanden inden den fyldes med vand. Det virkede, men jeg har ikke mere af. De skadedyrsfirmaer jeg har talt med nu sælger ikke varer.

Så hvis nogen vil sælge noget rigtig effektiv myregift, så skriv. (Evt. PB)

mvh Hans
Har lige lagt 110m2 terrasse og har lidt problemer... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg opfordrer til at lukke denne tråd.
Snakken går om hvordan man skaffer Malation. det gør man slet ikke, idet stoffet er optaget på listen over aktivstoffer, der er forbudt at købe-, opbevare og anvende så forget it.
Handel over grænsen er så den sidste mulighed. Danmark har vedtaget at lægge afgifter på sprøjtemidler for at begrænse brugen ( især hos private ). Transport over grænsen af narkotika, lægemidler og sprøjtemidler har længe været forbudt af naturlige årsager.
Til orientering vil stort set alt kunne slås ihjel med kemi (USA's anvendelse af "agent orange" i Vietnam) er blot et eksempel på overdreven brug af kemi. Håber, at vi kan slutte her.
Skrevet af baadsen den 20-02-2009 14:41
Jeg opfordrer til at lukke denne tråd.
Snakken går om hvordan man skaffer Malation. det gør man slet ikke, idet stoffet er optaget på listen over aktivstoffer, der er forbudt at købe-, opbevare og anvende så forget it.
Handel over grænsen er så den sidste mulighed. Danmark har vedtaget at lægge afgifter på sprøjtemidler for at begrænse brugen ( især hos private ). Transport over grænsen af narkotika, lægemidler og sprøjtemidler har længe været forbudt af naturlige årsager.
Til orientering vil stort set alt kunne slås ihjel med kemi (USA's anvendelse af "agent orange" i Vietnam) er blot et eksempel på overdreven brug af kemi. Håber, at vi kan slutte her.

Næ, ikke før du forklarer hvorfor man kan købe Malation i Bl.a. Brugsen, Spar, ja faktisk i alle supermarkeder i Danmark

Venlig hilsen

Klaus
Skrevet af Håndværkeren den 20-02-2009 09:27
5610 Er Assens på Fyn, min kære spotvvs.

Korrekt min kære Håndværkeren, du har fulgt med i geografitimerne

Men nu var det til Hans123456789 som startede denne tråd, han bor på sydals, og det er ikke så langt fra D

Venlig hilsen

Klaus 
Annonce
Tak for tips!

Den med halmballen skal jeg da prøve. Lidt skeptisk mht om den får det hele med. Men også en lidt sjov løsning.

Jeg har købt diverse gift i Tyskland, men ikke noget det virker ordentligt. Jeg må ud og se om malation er blandt det jeg har prøvet. Blev ellers ekstra overbevist om at det virkede efter Baadsens indlæg, men når du skriver det kan købes i alle supermarkeder i dk, så er jeg mere skeptisk. Men det skal da prøves.

Det virker skal super fint, det er desværre bare så pisse dyrt her i DK, den jeg købte forleden kostede 169,95 for 250 ml. 

De bliver solgt i nogle aluminiums flasker med et sort skruelåg på, den jeg købte var fra Spar og hedder Myremiddel til udvanding og kommer fra firmaet BORUP kemi:

Borup Myremiddel til udvanding

Det er ikke rart med for mange myrer.
Specielt ikke indendørs. Borup har en række effektive midler, der hjælper dig af med genen.

Borup Myremiddel anvendes til udendørs bekæmpelse af myremidlet opblandes i vand-kande og udvandes med spreder, hvor myrerne færdes og i deres bo.
Rækker til 150 m2.

Sikkerhedsdatablad:

http://www.borup-kemi.dk/HusAndHave/Bekaempelse/Myrer/~/media/CFA130AA8C184F6F85CC60A156BFE7B6.ashx

Jeg fandt lige en annonce fra Calle, der er 75% at spare ved at købe det i Tyskland:

http://www.calle.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=112628&MenuItemID=

Venlig hilsen

Klaus

Har lige checket, hvad jeg har stående:

- Den ene er Celaflor Ameisenmittel, hvor "wirkstoff" det er 0,2g/kg Fipronil-

Det virker ikke

- Den anden er Bayer Ameisenmittel, hvor "wirkstoff" er 0,5g/kg Imidacloprid.

Kan ikke rigtig huske om jeg har prøvet et par stykker af dem.

Så malathion har jeg vist ikke prøvet endnu.

Hvad med tidspunkt for bekempelse af myrer. Lige nu er de jo ikke så synlige, men det er måske lige så godt at bekempe dem nu?

Skrevet af Hans123456789 den 20-02-2009 19:08

Har lige checket, hvad jeg har stående:

- Den ene er Celaflor Ameisenmittel, hvor "wirkstoff" det er 0,2g/kg Fipronil-

Det virker ikke

- Den anden er Bayer Ameisenmittel, hvor "wirkstoff" er 0,5g/kg Imidacloprid.

Kan ikke rigtig huske om jeg har prøvet et par stykker af dem.

Så malathion har jeg vist ikke prøvet endnu.

Hvad med tidspunkt for bekempelse af myrer. Lige nu er de jo ikke så synlige, men det er måske lige så godt at bekempe dem nu?


FISK

Venlig hilsen

Klaus
den skal selvfølgelig tørre først ellers kan du da heller ikke brænde den af. jeg plejer at dele ballen i 3 dele binde den op så den har et håndtag, så er den nem at bære væk. det der er det gode er at dronningen og alle æg er med. der er stadigvæk  et par myer tilbage ligesom ved et hvepsebo men de dør i løbet af et par dage. de få myre der skulle forvilde sig op på din arm der da til at ryste af igen det er åbenbart ikke for de sarte

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis