Købes: Prof Myregift

Har lige lagt 110m2 terrasse og har lidt problemer med myrer. Vil helst ikke have den undermineret, så har brug for noget effektiv myregift. Har tidligere ikke haft den store succes med det der købes i butikker. I 2001 købte jeg noget myregift ved et skadedyrsfirma. Kan ikke huske hvilket. Noget klistret noget, med en lidt krads lugt, hvor der kun skal en lille sjat i bunden af vandkanden inden den fyldes med vand. Det virkede, men jeg har ikke mere af. De skadedyrsfirmaer jeg har talt med nu sælger ikke varer.

Så hvis nogen vil sælge noget rigtig effektiv myregift, så skriv. (Evt. PB)

mvh Hans
Har lige lagt 110m2 terrasse og har lidt problemer... Vis hele indlægget
34 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov, hov håndværker.
Stik nu lige piben ind. Baadsen kommer jo kun med denne oplysning for at ingen skal komme galt afsted uden at kende til reglerne. Desuden er det tilladt at handle ved stalddøren, selvfølgelig afhængig af hvad men køber. Så vi har i høj grad brug for folk der kommer med brugbare oplysninger.
mvh.
ERik
Han mener det sikkert kun godt, så var der en der følte sig truffet ;-)

Kemikalier er gode. De kan løse mange problemer og skabe endnu flere, men med fornuftig omtanke og fornøden instruktion kommer man altså langt.
Efterhånden er det også ved at være slut med at købe kemikalier ved stalddøren da der er indført nogle sprøjteindexer for de enkelte landmænd så der er kontrol med mængden de bruger.
Der hvor mange går galt er nok hvis de blander bondens roundop, mcpa eller hvad det nu måtte være som de blander den fra Silvan. Bondens er MEGET mere koncentreret

Mvh
Kasper

Hej Kasper.

Ja jeg fik lige et surt opstød, og jeg er også meget forsigtig med bland. af den Rounup jeg henter hos min bekendte. Med hensyn til hans Kvote så sker der ikke noget ved at han giver mig en halv liter om året, han har knapt 300 tønder jord ialt.

Hehe ja det kunne jeg godt høre :-)

Jeg kan i øvrigt sige god for dit blandingsforhold. Det er lige i øjet hehe. 2 dl roundup til 20l vand til 1000m3 det svarer jo også til 2l roundup med 200l vand til 10.000m3 som er en ha og det passer fakisk ret godt med optimal dosis. Så det sker der ikke noget ved :-)

Mvh
Kasper
altså hvordan kan i finde på at forurene vores jord med pesticider og gifte hvad med mine børn og deres børn nej hellere ud med hakkejernet og luge på marken.
fik engang naboen til at komme for tæt på med sprøjten, det hjalp sq på ukrudtet. :)
men myrer og andre skadedyr bare lidt Chok det er sq effektivt.
Annonce
Hvis du syntes det er så spændende med et hakke jern, er vi et par stykker eller tusinde der gerne ser at du kommer og hakker vores ukrudt væk. Ja du må endda tage det med dig så har du til en kanin farm.
noget jeg har fundet på er en slags fælde til myre, nemlig en halmballe den sættes over boets indgang, og så skal der vandes, efter relativ kort tid vil myerne være flyttet med æg og alt over i ballen, der derefter kan flyttes, brændes, problem løst. enkelt ikke. den skal nok vandes en 14 dage 3 uger, det kan du se da ballen bliver levende, en halmballe koster ca. en halvtredser.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.

henrik s

 

løsning er mere økologisk end myregifte.!!!!!

tag ind i land & fritid www.landogfritid.dk de er landmandens gårdbutik, men handler også til private, her fåes den "Rigtige" myregift også roundup i koncentreret form, spørg efter kopi produktet jablo, da det koster ca. 350 kr. for 5 liter (sidste gang jeg købte det) :o)

super ide :) :)

Sikkert ganske effektivt i de fleste tilfælde, og hvis du ellers lige har en traktor til at transportere din halmballe på, jeg kunne forestille mig at en våd myrebefængt halmballe er lidt svær at transportere på en havebør  :) :)

Nu har vi tiltider problemer med myrer i sommerhuset, og det er desværre ikke muligt at få en halmballe ind i stuen pga. døren kun er 90 cm bred

Ellers hans, så vidt jeg ved bor du jo i det sønderjydske, i tyskland kan du købe diverse gifte til ingen penge. Jeg har et par gange været heldig at købe 1 liter malathion for kr. 100 i Calle, i danmark koster 250 ml. ca. 170 = 680 for en liter

De har desværre ikke haft det de sidste par gange jeg har været der, men mon ikke det kommer frem her til foråret hvor myrerne også kommer frem

Bortset fra det, så er Malathion super effektivt modsat alle andre myregifte i pulverform, og myrelokkedåser.

Venlig hilsen

Klaus

Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis