Cnc Router af MDF plade

Hej vil til og igang med at bygge en cnc fræser i mdf plade. Men da jeg kan se herinde at der er rigtig mange der har prøvet det ville jeg spørge hvad skal der til af eldele for at lave den. Har kikket på de sæt fra hobbycnc, men da jeg ikke er skrap til dt elektriske kan jeg ikke rigtig gennemskue, hvad der er med et sæt.
Da var det jeg tænkte om nogle af de garvede kunne lave en liste over de ting fra hobbycnc man har brug for.
Det skal vær en 3 axet maskine. den skal fræse i træ.

På forhånd tak.
Hej vil til og igang med at bygge en cnc fræser i... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Det her var oprindeligt min første måde at lave en føringsvogn på.

Lejerne på hver flange skal bores med overstørrelse (eller aflange) huller, sådan at de kan justeres ind til røret. I stedet for at bukke profilen, så kan man nok bruge noget u-profil jern og lime et par flanger på selv. Så længe at lejerne frit kan justeres ind til røret, så betyder et par graders forskel i vinklen ikke det store.

 

Jammen det vil jeg da gøre, skal lige finde profiljernet, så et par dage går der da
Ser man det. Hvor heldig kan man være, fik i dag 7 stk trapez spindler i 12 mm x 1100 mm med broncemøtrik og hele svineriet ganske gratis.
Det kan godt bukkes, alt efter hvilken matt. det skal bukkes i, hvilken rad. skal bukket have, hvis pt= 1.13 mm giver det nok problemer at finde sådan en plade, men kan forstå at tegningen kun er vejledende. Er tegn. angivet i mm, cm, tommer? , går ud fra at det er Cm. Jeg har før lavet en kasse til en smed, efter en skitse, og den fik han i mm, han kikkede noget da han kom og hentede den Jeg har set, en der selv har støbt en lign. profil i Alu, i sin garage. det kommer igen an på hvad man skal bruge den til, altså hvor stiv man vil have sin maskine. Jeg ville lave dem i 3mm 57s aluminium, hvis de skal bukkes således, og evt låse den i enden, med en laske af en slags. 57s er stærkt, kan det revne ved for lille bukkeradius. (skal bukkes på tværs af pladens valseretning)
 mvh. Jørgen
 Man kunne måske også bukke profilen således.


Jørgen Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis